- tis 09 jul 2019, 21:58
Finns ju repetitioner som man inte kan veta om det verkligen är gjort eller bara tumma löften..
Knatch skrev: ↑tis 09 jul 2019, 21:23Jag tycker även att de kunde haft kameror uppsatta så man kunde fått servicen,eller reparation bekräftad lite mer på det viset.PalleH skrev: ↑tis 09 jul 2019, 20:07 Att de inte skäms när de tar betalt på detta vis,de är bra på att hitta på olika kontrollpunkter att ta betalt för.Visst fan är det så!
Spolarvätska däcktryck,tuta och däckmönster tycker jag är ägarens ansvar att ha koll på.
Jag hade hellre sett att de bytt eller åtminstone rengjort luftboxen så skitig som den var,gick tydligen inte att ladda upp bilden.
Och självklart när man ska byta olja och bilen redan står på lyften och pissar så tar illafall jag en stor mejsel och bänder lite på leder och bussningar, kollar däcktryck, rycker lite på avgassystemet, kikar på dämparna. Drar i lite spolarvätska.
Är ett torkarblad dåligt så tar jag med mig ett par och frågar kunden om denne vill köpa ett ersättningsblad eller om jag ska byta båda. Det är merförsäljning men på ett ”ärligt sätt” .
jag älskar mitt jobb...
Hade kunnat stå och klia mig i stjärten tills det nästan runnit färdigt, skruvat tillbaka oljepluggen och ”sparat” 1 dl olja så som många verkstäder gör tyvärr... men jag ska ju kunna titta kunden i ansiktet utan att skämmas
Jag berättar för kunden vad jag tittat på och vad jag tycker ä, det brukar uppskattas så in i hellveeeeee*ee
Finns ju repetitioner som man inte kan veta om det verkligen är gjort eller bara tumma löften..
Volvo V70 D4 -15 sport crystal white
- By Madrazoman