- fre 24 jun 2016, 11:53
Har bilen gått någorlunda långt? När länkarmsbussningarna fram börjar ge sej skakar det ofta.
Moderator: Moderatorer
Schmoyoho skrev:Har du dåliga länkarmsbussningar menar du, eller menar du att man får vibrationer i låg fart också om de är dåliga?Nej jag har ingen aning om länkarmsbussningar som är dåliga, ratten får skakningar i båda hög och låg fart när man bromsar. Har inte hunnit lämna in den då jag först trodde va skivorna men efter jag läste här så vete f*n
lundsbrunn skrev:oki.. jag gjorde rent de och smörja det igenLäs texten Svarvning skivor.
nu känns det inte. men har inte kört så mycket och fort än..
men annars så är det nog skivorna ;-(
Schmoyoho skrev:Nya symptom: Märkte för några dagar sedan att när jag bromsade ganska hårt så stack bilen till vänster. Tänkte inte så mycket på det, det är en väg med en del spårighet och mina däck är 245 breda. Igår hände det dock igen: bilen stack åt ena hållet när jag trampade gasen i botten och då började jag testa mer. Fick den att sticka åt vänster två gånger vid hårdare inbromsning, ganska plötsligt. Bromsade hårdare och hårdare och släppte när den stack varpå den rätade upp sig. En gång vid inbromsning drog den åt höger dock, och det är inte vid alla inbromsningar eller acceleration som någonting händer.Låter som mjuka bussningar i framvagnen.
Någon som vet vad som är fel då?
Andis skrev:Låter som mjuka bussningar i framvagnen.N-serien? Glömde skriva att bilen i fråga är en S80 MY07, alltså P3:a. Bärarmar fram låter väl som en bra tippning skulle jag säga. Någonting i framvagnen känns fel, utöver vibrationerna, men kan inte riktigt precisera vad. Något känns fel både i gupp och ibland vid fullt rattutslag vill jag minnas.
Nu har jag missat vilken modell du kör men N serien så är det undre bärarmarna som behöver bytas. Haft exakt samma fel på min.
Alternativ om dom är bra så är det dina breda däck som gör att du får frångå rätta hjulvinklarna och ställa något mer toin för att slippa spårande.
Lycka till
Det har väldigt stor betydelse om det är[…]