Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snacksalig
God idé! :D
Användarvisningsbild
av hållundan
Nu kan jag ju gå in i "bygg din bil", men orkar inte... Vad får man betala för en vinge? Vad kostar den att eftermontera?

Jag valde inte vinge i min spec, men det är ju gött tjusigt...
av joelf
hållundan skrev:Nu kan jag ju gå in i "bygg din bil", men orkar inte....
Men du förväntar dig att folk ska orka svara? Hmm nåja jag "orkar" 4000kr lackad, enligt bilias tillbehörswebb. Bara att borra fyra hål på ställen som är utmarkerade på insidan av luckan, och skruva fast.
av springpojke
least skrev:
springpojke skrev:Ljust klädsel = svårt att hålla rent, dåligt andrahands värde
Svårt att hålla rent? Vad gör du i bilen egentligen?
Ljust läder är inte svårt att hålla rent, beror mer på brukaren.
Ja ljust är ju alltid svårt att hålla rent, vet en kompis som hade en V50 med R-klädsel, och den var ljust läder i mitten, ett par nya blåa jeans sen var de bara o skrubba det sätet några timmar för att få det någorlunda igen.....
Användarvisningsbild
av hållundan
joelf skrev:
hållundan skrev:Nu kan jag ju gå in i "bygg din bil", men orkar inte....
Men du förväntar dig att folk ska orka svara? Hmm nåja jag "orkar" 4000kr lackad, enligt bilias tillbehörswebb. Bara att borra fyra hål på ställen som är utmarkerade på insidan av luckan, och skruva fast.
Det är väl det som är det fina med forum? ;)

Kanske inte helt seriöst menat att jag inte orkade, och att priset på "Bygg din bil" är väl rekommenderat och kanske inte alltid helt enligt vad folk får hos sin lokala dealer.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Om jag skippar navigationen, dvs byter bort BE pro mot BE +taklucka, så kan jag uppgradera till VOC...
av refbob
Snacksalig skrev:Om jag skippar navigationen, dvs byter bort BE pro mot BE +taklucka, så kan jag uppgradera till VOC...
Det var också ett av mina val. Vad du väljer beror nog mest på om du uppskattar navigation. Jag har en lös bredvid när jag har behov. Takluckan ser ju lyxigt ut men inget jag begriper mig på. Jag som är 186 lång slår huvudet i luckan, lagre innertak med lucka. Vad valde VOC. Praktiskt med körjournal och att kunna fjärrstarta värmaren. Sedan får du ju med en säkerhetsdetalj att om du krockar så kallar bilen på hjälp. Du kan även trycka på en knapp så kommer du till en larmcentral som ser var du är. Känns tryggt. Som privatperson så skall man betala för ett abonnemang efter 3 år tror jag det är. Får se vad det kostar och om jag tycker det är värt det. Men om man skulle krocka och behöver hjälp. Så är det väl värt massor.... Välj klimatpaket med VOC är mitt tips. Jag som är hundägare skulle valt en mörk klädsel och lastpaket. EL-baklucka har jag uppskattat mer än jag trodde. Men det är lika när det är den här smutsiga årstiden. Man slipper skita ner sig genom att inte behöva ta på luckan. Du får en bra bil hur som helst. Lycka till!
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag använder ständigt navigationen, om inte för att ha koll när jag förväntas komma fram. Fattar inte hur jag klarade mig utan.
av bokakra
Nyss fått XC70 D4 AWD MY15 Aut BP pro. m.m.
Har taklucka, RTI, VOC, backkamera, taklucka mm . Det sista jag skulle avstå ifrån av detta "lulllull" vore RTI, backkamera samt VOC (i nämnd ordning). VOC är en nyhet för mig men jag tycker redan att den är förnämlig, inte minst fjärrstyrningen av värmaren. Körjournalen är jättebra för att få en överblick över körmönster. Har man tjänstebil måste den var ovärderlig föreställer jag mig. Detta är min tredje XC70. Hade innan denna en XC60 men gick tillbaka till XC70 då jag tycker att den är överlägsen med sitt stora lastutrymme och oöverträffade komfort. Har haft ljus skinnklädsel i alla bilarna, tycker inte det är något problem och hålla den ren.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Tack för alla omdömen och råd.
Jag är fortfarande i valet och kvalet, men lutar åt att nuvarande spec är rätt för mig.

Fler åsikter och synpunkter är dock alltid välkomna.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]