Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Perra83 skrev: Nej inte köra med släckt det var det inte tal om! 0 är för mig ingenting alltså släckt belysning.
Släckt belysning har man när bilen är avstängd. Så fort bilen är i rörelse skall lagstadgad belysning vara på. Att möjliggöra att bilen körs utan det, tycker jag är fel. :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
SvenB skrev: Släckt belysning har man när bilen är avstängd. Så fort bilen är i rörelse skall lagstadgad belysning vara på. Att möjliggöra att bilen körs utan det, tycker jag är fel. :wink:
Du brukar väl förespråka DRL? Det är ju precis det som den skitlagen möjliggör och medverkar till.

Jag har aldrig i hela mitt vuxna liv sett så mycket bilar utan riktig belysning i mörker som jag gjort de senaste två åren.

/Martin
Användarvisningsbild
av SvenB
Det enda jag förespråkar är lagstadgad belysning.
Användarvisningsbild
av mobe
I bilar som har autoläge så borde inte läge 0 få finnas just pga att det kan bli fel i skymning/mörker.
Användarvisningsbild
av Perra83
Läge 0 kan ja ha nu på vintern när ja varmkör, -20 eller nått då vill ja spara på mitt lilla batteri.

Sitter jag i bilen och knappar så behöver jag inte lysa upp min omgivning.
Användarvisningsbild
av mobe
Om jag räknar bort autoläge så skiljer det på läge 0 & 2. På läge 0 lyser enbart DRL oavsett dagsljus/mörker. Vrider jag till läge 2 så lyser allt.
av mattish
zaonline skrev:Jag har fortfarande inte klurat ut skillnaden mellan 0 & 2. Det lyser och beter sig på samma sätt både invändigt och utvändigt.
På 0 så svänger inte strålkastarna om du har den finessen. Annars ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av MartinS
mattish skrev:
zaonline skrev:Jag har fortfarande inte klurat ut skillnaden mellan 0 & 2. Det lyser och beter sig på samma sätt både invändigt och utvändigt.
På 0 så svänger inte strålkastarna om du har den finessen. Annars ingen skillnad.
Det är nog från my12, innan dess finns ju separat knapp för abl.
Parkeringsensor problem

Lägg i backen och lyssna vid sensorerna. D&ar[…]

Throttel Position Sensor. Sitter nog nära den[…]

Startbatteri till V70T5 2002

Biltema anser jag vara det bättre alternative[…]

Tack för svar Dejan . Stoppar man en hona i […]