Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej igen!!

Japp för mig har det fungerat bra sedan jag bytte magnetventilerna.
Så nu har bilen rullar på som en klocka :D
Hoppas du finner dit fel. Var lite osäker att magnetventilerna skulle hjälpa mig då men i mitt fall stämde det bra att jag sparade en hel del pengar på att fixa detta fel själv istället för att lämna in bilen på verkstad.
Lycka till!
Mange200 skrev:Det står i mitt första inlägg 8)
709:- på upplandsmotor fick jag betala då till min V70II
760kr kostade mina.. jag bytte själv och raderade felkoden.
Upplever en mjukare och alertare gång.. hur man nu ska beskriva.
Däremot rycker min bil litegrann fortfarande dock endast vid motorbromsning. T.ex om jag
har i 1an och motorbromsar nerför i ett parkeringshus då liksom hugger det. Man gungar som fram och tillbaka.

Skönt att felet är löst.

Egentligen passar kanske inte just mitt fel i denna tråd eftersom det här handlar om en V70 och har jag en S40 men det är iaf samma symptom och fel.
Rådlös skrev:Orfeous: Om du har en 1.8F-motor (E85) så är du delvis rätt ändå. 2.0F-motorn är en "uppborrad" 1.8F-motor. Alltså samma motorblock och säkert många identiska delar i kringutrustningen.
Jag har inte flexifuel utan den vanliga 1.8.
Men jag undrar, känns det även såhär på andra modeller och motorer?
Just vid motorbromsning på lägre farter? Eller är det en jämn och omärkbar gång?
Orfeous skrev: tor 17 sep 2020, 20:39 Magnetventilerna reglerar virvelspjället till insuget. De justerar alltså de återcirkulerande avgaserna som skickas in till insuget.
Första meningen är riktig men den andra är tveksam, det låter som du blandat in egr här.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]