- ons 12 aug 2015, 10:42
perhall skrev:En bekant köpte en A6 Allroad med 218 hk motorn nyligen. Han gav ca 600 tusen netto för den, utan vinterdäck. Rätt välutrustad visserligen men det är vår kommande XC70 också. Den betalar vi 380 tusen för. Så för de extra 220 tusen som Audin kostar hoppas jag verkligen att man får nåt extra för pengarna. Eller hur? ;)Gabriel skrev:Tråden blir ju lite missvisande då den ger sken av att vara en utvärdering av MY16 men sedan har det visat sig att TS körde en MY15.Jo, det är mitt fel, jag är TS och fick enligt papperen en pressbil som skulle vara MY16 men visade sig vara MY15.
Det vore intressant om folk som faktiskt kör XC70 D4 AWD MY16 kunde ge lite information om faktisk bränsleförbrukning, både manuell och automat.
Känner bara en som har en MY16 och han säger att den är törstig (kommer från en Audi A6 diesel). En till kollega har beställt.
Den är troligen snålare men ingen större skillnad, hittills har inga försök att få den drivlinan att bli snål lyckats.
Men bra med ändrad utväxling. Audin min varvar 2000 i drygt 140 på mätaren, i en A6 utan Allroad varvar den ännu mindre. Orkar med det hur bra som helst och bilen drar ju åtminstone 15 % mindre än Volvon trots högre effekt, fler cylindrar, mer Nm och lugnare gång (0-100 går som en raket i jämförelse med Volvon, över 140 är båda ganska sega).
PH
- By 246