- tis 04 nov 2014, 17:08
Gött, nu blir vi några stycken med XC70 Sport. En mycket skönare bil än den vanliga varianten.
Moderator: Moderatorer
Robbi skrev:Gött, nu blir vi några stycken med XC70 Sport. En mycket skönare bil än den vanliga varianten.Ja det känns fint. Kan tänka mig att man vänjer sig snabbt vid skönt insteg iom att bilen är såpass hög som den är. Gubbvarning igen. :)

hållundan skrev:Jävligt dum fråga men jag har ju mina vinterhjul kvar från V60:n. Är ett par trötta 16" på plåtfälg med nån standardprofil (typ 205/65 eller nåt). Bultcirkel osv. ska ju inte vara några problem att hänga på dessa på XC70n, men hur är det med plåtfälgen och däcket? Borde inte vara några större issues eller?Däcken får du garanterat byta, dom är för små för XC70, men fälgarna där emot skulle kunna fungera det är väl bara o prova om dom passar
Bilnörden skrev:Allright! Tackar för info... Blir nog att checka blocket istället. Känns enklast att lösa hela paketet och kanske få fatt på ett par hyfsat mindre fula alu-rims med däck för XC70.hållundan skrev:Jävligt dum fråga men jag har ju mina vinterhjul kvar från V60:n. Är ett par trötta 16" på plåtfälg med nån standardprofil (typ 205/65 eller nåt). Bultcirkel osv. ska ju inte vara några problem att hänga på dessa på XC70n, men hur är det med plåtfälgen och däcket? Borde inte vara några större issues eller?Däcken får du garanterat byta, dom är för små för XC70, men fälgarna där emot skulle kunna fungera det är väl bara o prova om dom passar

Wibe skrev:Här är vår D4 Sport Business Edition.Jävlar vad snygg den var...:)!
Är sjukt nöjd med bilen som nu gått ca 270 mil. Älskar kombinationen med lacken och fälgarna. Tycker den går tyst och är inte alls stötig.
Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]