- mån 28 okt 2013, 14:19
#800072
Är det samma problem oavsett om bilen är igång eller inte? En del har haft problem med relät, att det klickar från och till när motorn är påslagen. Men så fort de testar med motorn avslagen fungerar xenonen. Verkar bero på att relät är känsligt för variationer i spänningen och de har bytt till ett bättre eller fler relän för att komma undan med problemet. Med bilen på kan man väl komma upp mot 14v?
Fast du nämner att en lampa fungerar ibland, då borde det inte vara relät. Låter som det inte orkar tända ordentligt. Startströmmen på xenon ligger runt 10-15A.
Har du testat att bara använda en xenonlampa och att försöka med motorn både på och av?
Jesperhellman skrev:Det är olika varje gång vi satte på hellyset, antingen lös en lampa, eller två eller så blinkade alla 3. Det kan absolut vara fel på lampor eller ballasterna.Jag har ett liknande kablage men relät är 60A, sedan styr jag relät med Volvos original kablage som egentligen ska gå till extraljuset.
Som sagt, återkomer när jag är hemma och har testat/felsökt lite mer.
Är det samma problem oavsett om bilen är igång eller inte? En del har haft problem med relät, att det klickar från och till när motorn är påslagen. Men så fort de testar med motorn avslagen fungerar xenonen. Verkar bero på att relät är känsligt för variationer i spänningen och de har bytt till ett bättre eller fler relän för att komma undan med problemet. Med bilen på kan man väl komma upp mot 14v?
Fast du nämner att en lampa fungerar ibland, då borde det inte vara relät. Låter som det inte orkar tända ordentligt. Startströmmen på xenon ligger runt 10-15A.
Har du testat att bara använda en xenonlampa och att försöka med motorn både på och av?