Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sillastryparen
Backspeglarna funkar nu perfekt - fråga mig inte hur! Gick in I MY CAR, och där var det förbockat med infällbara speglar när man laser bilen :shock: men saken verkar ha fixat sig själv, så nu är det lugna pucker igen! Jag har också svarat på Aftonbladets skandalreportage om Återkallade Bilar från Volvo, där de dramatiskt frågar ÄR DU DRABBAD? SKRIV TILL OSS! - och det har jag gjort och frågat ungefär "Vad är problemet? Snabb uppdatering av mjukvara, och så är det fixat!" Som vanligt med AB gör de en höna av en fjäder... :???: Men jag får lite gamla vibbar aktuella från en bil SAAB 900-94 , där vi köpte en fabriksny bil som hustrun var sååå förtjust I, och som inkallades gång på gång. Inga problem med verkstäderna, ofta räkningar på over 30 000:- per gång som vi inte behövde betala, men med en massa strul då vi inte précis bodde granne med verkstaden... Hoppas vi slipper fler buggar I bilens dator...! 8)

Tack till er som svarat och tipsat! Har ännu inte fått manualen I bok-form, och PDF-formatet är svårt att hitta I, så jag kniksar mig fram när jag stöter på nya handhavarfrågor...! :wink:

Gott nytt kalenderår till alla!
Användarvisningsbild
av MartinS
Nurnoj skrev:
MartinS skrev:Nurnoj, är det 33309? Räcker 8cm? Lätt att applicera utan bubblor?
Ja, just det. Det är 8 cm, inte 5 cm. Inte helt lätt att applicera, men det gick. Man får ju 5 m så det gör inget om man misslyckas... Har du dessutom gjort en mall är det enkelt att göra ett nytt försök. Men jag fick pressa en del för att få ut bubblorna. Får väl se hur länge se sitter fast.
Jag satte fast den filmen på min V40CC idag, i bakdörrarnas öppningar. Blev helt okej tycker jag, och relativt lättjobbad. Bara att hoppas det håller sig på plats nu.

Bild
av beke
Beställde en XC70 Sport 2/11, klar att hämta nästa vecka, 7/1. Fick först prel. leveransbesked vecka 3-4.
D4 Automat FWD, Ice vit med Design Paket, Teknikpaket pro, Freja fälgar till vinterdäcken och Erakir Diamond cut black till sommaren. VOC, Stänkskydd fram/bak, Tonade rutor. Skall bli sjukt kul att hämta ut den!
Användarvisningsbild
av Slasse
På fredag "smäller" det. Ska bli väldigt spännande att hämta ut min första Volvo. :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bild Hittade en bil på garaget.org som hade det plus panelinlägg modern wood
Användarvisningsbild
av Slasse
Någon som vet vilken typ av abbonemang man ska ha i bilen? Jag har ett Telenor tvillingdatakort men den verkar inte hitta något nät när jag söker.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har också ett Telenor tvillingkort.. Funkade först inte.. Ringde telenor.. Visade sig att dom tagit bort det när jag förlängde abonnemanget!? Dom aktiverade det direkt och efter typ 15-20 minuter funkade det.
Användarvisningsbild
av Slasse
joel80 skrev:Jag har också ett Telenor tvillingkort.. Funkade först inte.. Ringde telenor.. Visade sig att dom tagit bort det när jag förlängde abonnemanget!? Dom aktiverade det direkt och efter typ 15-20 minuter funkade det.
Mitt är aktivt och fungerar i ett 3G modem. Tar det lång tid innan det kopplar upp sig första gången?
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 116
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]