- ons 23 mar 2011, 16:11
#512590
Bil1, Motorras=ny motor, kamremsbyte
Bil2. kopplingsras=ny koppling
Samtliga problem har hanterats gratis av ÅF. rätt säker på att det varit svårare om bilarna varit chippade.
En god vän har fått byta koppling på sina två BMW 320D ett par gånger om, BMW har INTE velat betala eftersom man sett att bilarna varit chippade med KCR box.
Jag hade inte sovit gott om natten om jag hade kört runt med chip på min egen bil under garantitiden.
Hade någon anställd i mitt företag chippat en tjänstebil hade det blivit foten direkt.
Allt ovanstående gäller ju inte på just Polestar eftersom det är sanktionerat av Volvo PV.
Möjligen är det praktiskt ingen skillnad i verkligheten på hållbarhet etc på polestar och andra bonntrimmare, men nattsömnen är värt något mindre effekt på pappret.
andreas_lofgren skrev:kave: Volvo kan inte neka en reparation av farthållaren bara för att bilen har ett chip.Vi har två XC70II på jobbet och följande har hänt före 5000 mil
Att en koppling skulle gå sönder inom 2år är mycket osannolikt även om bilen är chippad. Du ökar ju slitaget främst vid fullgas och där är man inte så långa stunder. Att köra en chippad bil med 75% gaspådrag sliter ju inte mer än 100% original på kopplingen.
Bil1, Motorras=ny motor, kamremsbyte
Bil2. kopplingsras=ny koppling
Samtliga problem har hanterats gratis av ÅF. rätt säker på att det varit svårare om bilarna varit chippade.
En god vän har fått byta koppling på sina två BMW 320D ett par gånger om, BMW har INTE velat betala eftersom man sett att bilarna varit chippade med KCR box.
Jag hade inte sovit gott om natten om jag hade kört runt med chip på min egen bil under garantitiden.
Hade någon anställd i mitt företag chippat en tjänstebil hade det blivit foten direkt.
Allt ovanstående gäller ju inte på just Polestar eftersom det är sanktionerat av Volvo PV.
Möjligen är det praktiskt ingen skillnad i verkligheten på hållbarhet etc på polestar och andra bonntrimmare, men nattsömnen är värt något mindre effekt på pappret.