Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Primus skrev:Min hoppade till "transporteras till ÅF" förra fredagen. Bilen skall anlända på tisdag enligt min säljare. Detta är i stockholm. Tycker själv att det låter otroligt ineffektivt
Grejern är nog mer att dom inte kör en enda bil till sthlm. Utan dom väntar nog tills "bil-lastbilen" är full. Förmodar jag....
av Primus
Grejern är nog mer att dom inte kör en enda bil till sthlm. Utan dom väntar nog tills "bil-lastbilen" är full. Förmodar jag....
Låter ganska logiskt. Fast å andra sidan trodde jag att de spottade ut så många bilar som skall gå till stockholm att det gick minst en last per dag. Men som sagt - det kan nog vara så att det handlar om att samla ihop bilar till samma handlare eller åtminstone till norra eller södra stockholm.
av Steff 99
Det säljs nog ca 30 nya Volvo per dag x 365 dag/år i Stockholmsområdet ..så de behöver nog inte vänta på att transportena skall bli fulla utan mer när bilen får en plats.
av Vålvå
Beställde min V70 II den 22 oktober,har hämtat den idag :D
Bilen är en 2,4D Summum ,svart metallic, ljusgrå skinn med mörk interiör.Kan säga att bilen överträffar mina förväntningar :D ,otroligt skön fjädringskomfort,tyst,solid och framför allt supersnygg med kromade lister o rails och tonade bakrutor.Saknar inte XC90.
Användarvisningsbild
av Fraz
Nu är det dax!
Hämtar den nye på Fredag kl 09:30 "pip"..
Med min vanliga tur så ringer dom la på Torsdag kväll och säger att en verkstads praktikant råkat köra in i porten och bilen behöver en ny höger dörr och omlack!.... HA HA

Men om allt går som det skall, så blir det en fin svart diesel knackande julklapp i år..
av Primus
Ok, imorgon bär det iväg till Volvohandlaren för att hämta ut nya bilen.. :lol: :lol: :lol: .
Användarvisningsbild
av Fraz
Primus skrev:Ok, imorgon bär det iväg till Volvohandlaren för att hämta ut nya bilen.. :lol: :lol: :lol: .
Roligt :D
En trevlig hjul klapp hoppas vi (:-)
Användarvisningsbild
av henka35
Fick min V70 II 2.0D igår =)
Den är grymt fin och kraften räcker mycket bra.
Tycker inte det är någon större skillnad mot 2.4D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
henka35 skrev:Fick min V70 II 2.0D igår =)
Den är grymt fin och kraften räcker mycket bra.
Tycker inte det är någon större skillnad mot 2.4D
Gratulerar! :)
Användarvisningsbild
av Korny
Fick ett efterlängtat samtal idag.....
Hämtar bilen imorron kl 10.00 :D :D :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12