- sön 12 maj 2013, 15:23
#754029
Tack så mycket för alla svar och tips!
Det lutar nu åt en 2.4D MY10-> för oss.
Vi har en bekant som har köpt en ny Passat, och i den får han in barnvagnen (Emmaljunga City cross) och hunden. Han har då delat av bagageutrymmet 60/40 med en mellanvägg. Dock får han ställa vagnen på högkant, men den får plats med liggdelen monterad. V70 är ju bredare än Passaten, så enligt våra beräkningar SKA det gå!
-)
Jag tänker kontakta ett företag i Säter som bygger hundbur efter kundens önskemål för att optimera utrymmet.
2010 års 2.4D verkar gå att få loss för 150-170000:- med den utrustning vi vill ha (minst Momentum, helst Summum +drag).
Tack och lov får vi låna svärmors Saab tillsvidare. Det blir sällan en bra affär om man måste stressa fram ett bilköp.
Enligt Volvohandlaren (Rolf Ericsson Bil) i Borlänge ska partikelfiltret bytas på 2.0D, men detta kanske inte alls stämmer?
Dock är utbudet av 2.4D betydligt större, och ärligt talat så är jag helsåld på den motorn.
Det lutar nu åt en 2.4D MY10-> för oss.
Vi har en bekant som har köpt en ny Passat, och i den får han in barnvagnen (Emmaljunga City cross) och hunden. Han har då delat av bagageutrymmet 60/40 med en mellanvägg. Dock får han ställa vagnen på högkant, men den får plats med liggdelen monterad. V70 är ju bredare än Passaten, så enligt våra beräkningar SKA det gå!

Jag tänker kontakta ett företag i Säter som bygger hundbur efter kundens önskemål för att optimera utrymmet.
2010 års 2.4D verkar gå att få loss för 150-170000:- med den utrustning vi vill ha (minst Momentum, helst Summum +drag).
Tack och lov får vi låna svärmors Saab tillsvidare. Det blir sällan en bra affär om man måste stressa fram ett bilköp.
Enligt Volvohandlaren (Rolf Ericsson Bil) i Borlänge ska partikelfiltret bytas på 2.0D, men detta kanske inte alls stämmer?
Dock är utbudet av 2.4D betydligt större, och ärligt talat så är jag helsåld på den motorn.