Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calvin
Jag lockades av joelfs tips och beställde en sats från Polen.
Köpte kabelage på Volvo och monterade allt igår kväll. Volvos beskrivning är utmärkt.
Det enda som inte stämde var att kontakten i T91 och Volvos kablage var olika. Dock var rätt kontakt med i satsen från Polen så det var bara att byta. De förmonterade stiften på Volvos kablage passade.

Var inne på Volvo i morse och fick in mjukvara. Allt verkar funka fint!
Senast redigerad av 1 Calvin, redigerad totalt 0 gånger.
av Calvin
Monteringsanvisningen jag följde stämde för min MY08, dock är vissa av bilderna från MY12.
Jag tror att det passar alla bilar i denna katergori oavsett årsmodell. Sen kanske det finns intressantare alternativ för vissa nyare årsmodeller.

Länk till monteringsanvisning:
http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
Användarvisningsbild
av cane
Tack för tipset joelf! Fantastiskt!

Jag var på väg att beställa fjärrstart från Bilia i november, men blev inte väldigt motiverad när priset var ca. 6000,-
Nu kommer jag förhoppningsvis undan med under halva priset. :D
av PeMa
Jag tackar också för tipset!
Jag har gått och funderat på att låta Volvo montera det här under vintern, men priset har avskräckt mig hittills.
Jag beställde en sats i går kväll och tänker försöka mig på att montera själv.

Ni som redan har monterat, behöver man kabeln från Volvo eller var det med allt som behövdes?
Något annat tips inför monteringen som kan vara bra att veta, som inte framgår av Volvos anvisning?

/Per
av OttossonV50
Det måste ju gå att lösa på annat sätt?
Jag har en tanke om en lös gsm modul med ett simkort i. En sån modul kan du ju ringa till och få en slutande eller brytande funktion. Måste väl gå bygga en sån parallel med originalstyrningen av själva värmaren?
Svårt förklara hur jag menar men från värmarens sida så behöver den väl bara en "knapptryck" för att starta????
av TheK
Calvin skrev:Jag lockades av joelfs tips och beställde en sats från Polen.
Köpte kabelage på Volvo och monterade allt igår kväll. Volvos beskrivning är utmärkt.
Det enda som inte stämde var att kontakten i T91 och Volvos kablage var olika. Dock var rätt kontakt med i satsen från Polen så det var bara att byta. De förmonterade stiften på Volvos kablage passade.

Var inne på Volvo i morse och fick in mjukvara. Allt verkar funka fint!

Kopplade ni om kontakten som var med från polen enligt den illustration som volvos instruktioner visar?

brun på pin 6
gul på pin 2
röd på pin 1
av ssiimoon
Jag tog dom den lilla kabeln och satt i volvo kablaget i kontakten röd, gul och brun

Var inne och fick mjukvaran till fjärrstarten idag, funkar kanon :)

Här är lite priser:
Volvo kablage art nr: 30776784 767:-
Mjukvara fjärrstart art nr: 30790221 650:-
Fjärrstartenhet+fjärrkontroll 1500:-
av joelf
OttossonV50 skrev:Det måste ju gå att lösa på annat sätt?
Jag har en tanke om en lös gsm modul med ett simkort i. En sån modul kan du ju ringa till och få en slutande eller brytande funktion. Måste väl gå bygga en sån parallel med originalstyrningen av själva värmaren?
Svårt förklara hur jag menar men från värmarens sida så behöver den väl bara en "knapptryck" för att starta????
Webasto har även ett telefonkitt, men det kostar säkert en del även i Polen, men det går väl att hoppa på kabelhärvan själv. Gul,röd och brun är de färger som man påverkar med fjärrkontrollen, då den röda troligtvis endast är för att mata mottagarenheten med ström. Köp en gsm-modul på Clasohlsson och hör av dig med resultatet.

Sitter tre "lediga" blindknappar bakom v[…]

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]