- mån 19 nov 2012, 20:58
#701509
Tack för mattelektionen Camel :D
Det var inte så vetenskapligt, letade upp en platt raksträcka som jag körde fram och tillbaks på några gånger, vet inte hur fort det gick när jag växlade till trean men det är inte omöjligt att växlingen är med i tiden, ska testa mer vid tillfälle, dock inte så inspirerande väder ute.
Jag blev förövrigt förvånad på hur lång tid det tog för motorn att bli riktigt varm!, det verkar som att den vill ligga på 90grader och strax däröver i arbetstemp.
Edit: bränsleförbrukningen går aldrig ner till 0 enligt torque, under motorbroms så går den ner till 1lit/ timma och därunder men aldrig till 0,0
stämmer det och man säjer förenklat att insprutningen upphör vid motorbroms för att det är enklare än att förklara än varför man inte helt bör stänga av bränsletillförseln?
Det var inte så vetenskapligt, letade upp en platt raksträcka som jag körde fram och tillbaks på några gånger, vet inte hur fort det gick när jag växlade till trean men det är inte omöjligt att växlingen är med i tiden, ska testa mer vid tillfälle, dock inte så inspirerande väder ute.
Jag blev förövrigt förvånad på hur lång tid det tog för motorn att bli riktigt varm!, det verkar som att den vill ligga på 90grader och strax däröver i arbetstemp.
Edit: bränsleförbrukningen går aldrig ner till 0 enligt torque, under motorbroms så går den ner till 1lit/ timma och därunder men aldrig till 0,0
stämmer det och man säjer förenklat att insprutningen upphör vid motorbroms för att det är enklare än att förklara än varför man inte helt bör stänga av bränsletillförseln?