Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AndreasGLT skrev:Mina problem kom ganska omgående tillbaka och nu finner de ingen orsak.
Nu måste jag sticka ut hakan en aning och kanske irritera en del när det gäller att "inte finna en orsak". Själv har jag haft en del småkrångel med min ganska nyinköpta v70 och är inte riktigt nöjd med de svar som lämnas vid uppstående problem. Jag har ett resonansljud vid 1500 till ca: 2000 rpm som är jävligt irriterande. När jag påvisat detta för två olika verkstäder så blir svaret i "omsvängda" ordalag att det är ett fel som man inte känner till eller kan lokalisera och därmed finns inte felet. Jag blir så jävla trött på en sådan mentalitet eftersom det är så uppenbart att man inte har en susning om vad som är problemet och att man inte orkar kolla upp det. Man ger i stället (som i mitt fall) en dålig förklaring till problemet och med det hoppas man uppenbarligen att jag ska ge upp och stå ut.

Volvo har ju i mina ögon framstått som ett märke som gärna vill konkurrera med Audi, BMW och Merecedes och därför valde jag denna gången en Volvo. Men med facit i hand anser jag att man har en bra bit kvar till åtminstone två av märkena som jag själv kört. Framför allt min gamla BMW som rullat 35 000 mil och där jag alltid har fått ett mycket bra bemötande på verkstäder vid eventuella problem.

Missförstå mig nu inte för jag tycker verkligen om min bil men jag är i dagsläget mycket osäker på om det blir fler Volvo i framtiden.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]