- fre 28 okt 2011, 16:09
#581499
Motorvarvet sänks inte elektroniskt när du lägger i drive utan det är motståndet som gör det. Det märker du genom att när du släpper bromsen så går bilen mycket fortare på tomgång i D när den är kall mot när den är varv.
Märks supertydligt när man ska komma ur en fickparkering med kall bil. Bilen fasen flyger framåt när man släpper bromsen när den är kall.
Däremot så tror jag inte detta är särskilt skadligt. Då hade inte Volvo gjort på detta sätt.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i