- tor 18 aug 2011, 20:00
Men ja,det finns ett fix för att få till att färddatorn behåller i minnet var den var när bilen ständes av. Tyvärr försvinner det fix:et om man senare uppdaterar DIM mjukvaran i en Servicemjukvara. dessutom går den inte heller att lägga in igen då DIM mjukvaran inte blir kompetibel med det fix:et efter att den uppdaterats. Rörigt ? jag vet men hoppas du förstår vad jag menar
Brainy skrev:ICM sköter inte visningen av snittförbrukning/färddatorn.Psyko skrev:En uppdatering av ICM till mjukvara från 2009 (är bakåtkompibatibelt på vissa tillverkningsveckor av 2008or) ska enligt uppgift lösa det problemet, men detta är ingenting som ingår i en normal mjukvaruuppdatering då den eg. tillhör en annan årsmodell. Jag fick pris på 300kr för denna uppdatering i samband med vanlig service.Paltkungen skrev: Misstänker att den inte har det då bl.a. visningen av snittförbrukning/färdatorn inte finns kvar i "minnet" efter att bilen startats om...Uppgraderingen kommer inte göra någon skillnad på den funktionen tyvärr.
/Anders
Men ja,det finns ett fix för att få till att färddatorn behåller i minnet var den var när bilen ständes av. Tyvärr försvinner det fix:et om man senare uppdaterar DIM mjukvaran i en Servicemjukvara. dessutom går den inte heller att lägga in igen då DIM mjukvaran inte blir kompetibel med det fix:et efter att den uppdaterats. Rörigt ? jag vet men hoppas du förstår vad jag menar