- ons 20 okt 2010, 18:35
Förstår ju att det du skriver inte är på fullt allvar, men Arese skrev faktiskt "Så gör man nog som säljare om man vill ha en långsiktig relation med sina kunder". Självfallet tycker han då inte att säljaren ska kunna komma i efterhand och vilja ha mer betalt. Hela diskussionen handlar ju om säljarens inställning och flexibilitet.
Om det dessutom är så att handlaren själv inte är den som står för den lägre marginalen under kampanjen så finns det verkligen ingen anledning att inte stå på kundens sida här.
Steff 99 skrev:Ingen har pratat om att bryta ett kontrakt som inte får brytas. Men nu är det fråga om beställningar som kan annulleras, då är det direkt osmidigt av säljaren att inte själv föreslå det.Arese skrev:Har hänt mig två gånger att kampanjer eller prisjusteringar efter att jag beställt bil varit till min nackdel. I bägge dessa fall har jag blivit kompenserad. Så gör man nog som säljare om man vill ha en långsiktig relation med sina kunder. Klart de kan om de vill. Stå på dig!Förmodar att du tycker det samma vid det omvända förhållandet, att säljaren kan komma i efterhand efter att kontraktet är påskrivet och hävda att priset gått upp med 10%..... :lol:
Mvh
Arese
Ps. Vill minnas att Jensen ovan är/har varit Volvo-säljare....
Förstår ju att det du skriver inte är på fullt allvar, men Arese skrev faktiskt "Så gör man nog som säljare om man vill ha en långsiktig relation med sina kunder". Självfallet tycker han då inte att säljaren ska kunna komma i efterhand och vilja ha mer betalt. Hela diskussionen handlar ju om säljarens inställning och flexibilitet.
Om det dessutom är så att handlaren själv inte är den som står för den lägre marginalen under kampanjen så finns det verkligen ingen anledning att inte stå på kundens sida här.