Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
micjos skrev:Vi har 2st riktiga barnstolar och ett babyskydd i mitten, det är trångt men det funkar.
På våran kommande v70 har jag beställt inbyggda barnstolar då det säkert gör det lite smidigare iaf.
Vad har ni för barnstolar och vad har ni för bil idag?
Jag antar att det går bra att sitta framför barnstolarna då? Hur lång är du? =)

Jag funderar på att byta barnstol för att få en som tar mindre plats på längden. Nästa barn kommer om en månad, är ju visserligen babyskydd som gäller i början men det är bra att börja leta barnstol i god tid.

//Mr T
Användarvisningsbild
av FSandstrom
På långresor har vi två stolar bak och en av oss vuxna i mitten. Bakom föraren har vi en Britax Hi-way och det fungerar fint för mig som är 1.80 och vi har en 2.4D MY 10. Barnet som sitter i är 10 månader så jag vet inte hur benutrymmet för barnet blir när det blir längre, men då har vi vänt på det äldre barnet ...
av micjos
Mr T skrev:
micjos skrev:Vi har 2st riktiga barnstolar och ett babyskydd i mitten, det är trångt men det funkar.
På våran kommande v70 har jag beställt inbyggda barnstolar då det säkert gör det lite smidigare iaf.
Vad har ni för barnstolar och vad har ni för bil idag?
Jag antar att det går bra att sitta framför barnstolarna då? Hur lång är du? =)

Jag funderar på att byta barnstol för att få en som tar mindre plats på längden. Nästa barn kommer om en månad, är ju visserligen babyskydd som gäller i början men det är bra att börja leta barnstol i god tid.

//Mr T
Vi har 2st Akta Graco Rallysport och en Akta duologic (tror jag den heter) till minstingen.
Inga problem med att sitta framför som sagt, jag är 175cm , men även längre personer har lånat bilen utan att klaga.
Vi har förövrigt ett babyskydd i nyskick med fast bas (så man klickar i stolen och slipper tramsa med bältet varje gång) som ska säljas om du är intresserad :D

Vi har just nu en V70 -08.

//Micke

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]