Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
VolvoB20 skrev:
EFI93 skrev:Har du en ny bil med garanti så ska det alltid stå en hyrbil och väntar när du lämnar in den på garantirep.
Det har jag alldrig haft några problem med och jag har lämnat min några gånger !!!!
Hur bråkig/jobbig/gnällg/krävande ska man vara för att få lånebil ???? Jag har alltid frågat snäll och trevlig men aldrig fått något sådant.
Jättegnällig! Köper man en ny bil för 400000 så kan man kräva liteservice när det blir fel på en sådan ny bil!
Jag har alltid fått lånebil. Det är ju inte fråga om en "normal" service utan det är fel på deras produkt som du köpt, som kostar dig tid och problem att åtgärda. Stå på dig!
av Steff 99
VolvoB20 skrev:
EFI93 skrev:Har du en ny bil med garanti så ska det alltid stå en hyrbil och väntar när du lämnar in den på garantirep.
Det har jag alldrig haft några problem med och jag har lämnat min några gånger !!!!
Hur bråkig/jobbig/gnällg/krävande ska man vara för att få lånebil ???? Jag har alltid frågat snäll och trevlig men aldrig fått något sådant.
Du skall inte behöva vara bråkig, utan det skall vara en självklarhet om de vill ha kvar sina kunder.
Jag har alltid fått "verkstadsbil" vid garantirep. oavsätt märke
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Dom ska fråga dig när du bokar tid - "Vill du ha en lånebil?"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Den dagen det händer ska jag köpa en lott :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Har varit inne på garantirep av lås, drivaxlar, virvelspjäll osv 5-6 ggr men aldrig lyckats få lånebil
av JHg
VolvoB20 skrev:
XC90_Executive skrev:Dom ska fråga dig när du bokar tid - "Vill du ha en lånebil?"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Den dagen det händer ska jag köpa en lott :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Har varit inne på garantirep av lås, drivaxlar, virvelspjäll osv 5-6 ggr men aldrig lyckats få lånebil
Byt verkstad!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
JHg skrev:
VolvoB20 skrev:

Byt verkstad!
Inte så lätt när det är 10 mil extra till nästa verkstad.... men men...

Tillbaka till trådens början, är jag ensam om detta problem? Har bestämt för mig att jag läst det innan men trots att jag sökt som bara den hittar jag inget.
av JHg
VolvoB20 skrev:Inte så lätt när det är 10 mil extra till nästa verkstad.... men men...
Flytta! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hittade tråden.....
mårre skrev:I veckan var bilen inne på verkstaden för att det luktade illa vid regenereringen. Jag hade själv märkt att lukten kom från motorutrymmet framför förarplatsen. Efter en del letande hittade mekanikern en läcka vid EGR-röret som går mellan grenröret och EGR ventilen. Det var sotigt vid en koppling. Avgasläckan fanns väl där hela tiden men det var bara när regenerering pågick och bilen stod stilla som det märktes. Skönt att vara av med den...
Får väl boka tid då.....
Användarvisningsbild
av StringerBell
Givetvis frågar man här i forumet även om man har garanti så har något att komma med när mekarna blåljuger i ansiktet eller helt enkelt är för lata för att kolla upp ordentligt. Jag fick veta här i forumet att det fanns en mjukavaru-uppdatering till min strulande elstol. Trots att jag nämnde det för meken fick jag höra "det finns ingen uppdatering". Jag tog bilen till en annan verkstad som gjorde sitt jobb. MEN det sparade en del tid att jag hade tipset.
Användarvisningsbild
av Momentum
Min uppfattning är att det är Volvo som står för kalaset då det gäller bil vid garantirep

Sen har jag alltid bil då jag har mina på service
Min säljare ser det som en chans att fresta mig med något nyare :-)

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]