- mån 03 aug 2009, 20:41
Nu tror jag iofs inte att brytandet av strömmen orsakade några egentliga fel utan det var nog redan någon form av elektronikfel och då strömmen bröts fick bilen frispel.
kave skrev:Som du ser ovan så hände det en hel del. Bilen fick fullständigt tuppjuck och felmeddelandena avlöste varandra, lyset gick inte att stänga av, bilen gick inte att låsa, nyckeln gick inte att ta ur, ett plingande ljud startade så fort man tryckte på stratknappen och gick inte att tysta, huvudinstrumentdisplayen indikerade fel på kylsystemet och uppmande mig vidare att lägga i P-läget trots att det redan var i och växelspaken gick inte att rubba. Det var några ytterligare felmeddelanden men bärgaren satt vid ratten och funderade på vad som hänt så jag såg inte vad det stog i displayen. Bärgarkillen hade i alla fall ALDRIG sett något liknande och var lite bekymrad över hur han skulle få upp bilen på bärgarflaket.Thho skrev:Ok, funderade faktiskt på att lyfta av kabelskon på batteriet men tvekade då "vad som helst kan hända" när man gör moderna bilar strömlösa"Självklart ska du kunna dra ur batteriet. Vad menar du skulle hända annars den dagen batteriet är dött? Ska du panta hela bilen då kanske?
Nu är ju alternativet i alla fall bärgning så jag gör ett försök.
Återkommer strax!
Koppla loss batteriet och låt bilen stå någon minut, koppla sedan in den igen.
Nu tror jag iofs inte att brytandet av strömmen orsakade några egentliga fel utan det var nog redan någon form av elektronikfel och då strömmen bröts fick bilen frispel.
V70II D5 AWD -08

- By Ingenjören