- tis 19 maj 2009, 12:02
Lack kan man nu avfetta, polera, vaxa, rikta, lacka om osv.
Men vad sjutton hittar man på med den råa ABS plasten ???? Stänkskärmarna på släpet tex ser ju tråkiga ut.
riha skrev:En fråga, hur fixar man plasten om den börjar bli dassig eller repig.VolvoB20 skrev:Två skäl för min del:
-Det går inte att få V70 D5 AWD med manuell låda, men på XC70 kan man få manuell låda.
-Dragvikt 2100 kg så nu kommer jag att dra alla mina olika släp lagligt.
Gillar definitivt INTE alla fula svarta plastpaneler man hängt på bilen, hur kommer den ABS plasten se ut om några år då den solblekts ?:-/ . Valde en svart bil för att panelerna ska märkas så lite som möjligt.
Sjäv valde jag pga av följande orsaker:
• 2100 kg dragvikt, används ofta pga hästsläp med totalvikt på 2000kg. Detta var det stora argumentet för min del.
• Markfrigången ÄR användbar.
• Fyrhjulsdriften (som iofs kan fås med V70) i samband med markfrigången eftersom vi bor på landet och har grövre terärrng än stadsbor har. Fyrhjulsdriften är klockren vid körnng med tunga släp, speciellt på leriga områden i samband med hästtävlingar.
• Snyggare än vanliga V70. Men smaken som baken.
• D5 med manuella lådan.
• De större sidospeglarna är kungen alltså.
• V70 med samma utrustning blir inte så mycket billigare, det är i stort sett endast automatlådans pris som kiljer dem åt, så då tar jag hellre XC70.
• Hellre repor i svart/grå plast än i lackade delar. Billigare att fixa till.
Lack kan man nu avfetta, polera, vaxa, rikta, lacka om osv.
Men vad sjutton hittar man på med den råa ABS plasten ???? Stänkskärmarna på släpet tex ser ju tråkiga ut.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.