Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JK24T skrev:Jo det klart om jag vill ha samma skrot igen, hade nog tänkt mig något helt annat isåfall :oops:
Får se vad som händer, garantin går ut i April -09 och då ska den vara bytt, jag har liksom förlorat förtroendet för bilen.
Bilarna som har gått på Volvo brukar vara i otroligt bra skick. Du kan t.ex hitta en S80 T6 awd med väldigt få mil för ca 340 000kr (går att pruta på).
Ok, det kan kaske vara en lösning om det värsta har inträffat, jag hade kanske tänkt mig en mindre bil istället för det här "vaggande slagskeppet".
T6 är fin men är trots motorn lite sävlig, V8 är ju också billig nu :wink:
Bränsleförbrukning kan man skita i, soppan är billig om man jämför med värdeminskningen och ändå försöker folk spara centiliter vid bilköpet... märkligt.
JK24T skrev:Ok, det kan kaske vara en lösning om det värsta har inträffat, jag hade kanske tänkt mig en mindre bil istället för det här "vaggande slagskeppet".
T6 är fin men är trots motorn lite sävlig, V8 är ju också billig nu :wink:
Bränsleförbrukning kan man skita i, soppan är billig om man jämför med värdeminskningen och ändå försöker folk spara centiliter vid bilköpet... märkligt.
Ok, mindre bil. Ny (oreggad) S40 T5 awd aut. R-design. ALL trustning, 17 mil. 275 000kr? :wink:

Nä, nu kanske det blev väl OT. Men som sagt, Volvobil i princip "ger bort" sina bilar iomed att dom har ett enormt överlager. Det där med värdeminskning är inte så farligt. Säg att du slår till på en S80 T6 som du ger 320 000kr för, runt 300 mil. Nypriset ligger på runt 600 000kr. Förbrukningen är inte högre än den du har nu. Man lever bara en gång! :wink:
Hmm... nu blir jag lite nyfiken.. jag får se vad som blir domen på måndagkväll. Jag Pm;ar dig om det blir aktuellt så att jag kan få lite tips isåfall, ok ?
Tack !
JK24T skrev:Hmm... nu blir jag lite nyfiken.. jag får se vad som blir domen på måndagkväll. Jag Pm;ar dig om det blir aktuellt så att jag kan få lite tips isåfall, ok ?
Tack !
PM:a på. Är inte säkert att jag kan vara till hjälp, dock! Men kan försöka! :wink:
ocean24Daut09 skrev:Finns det fog för det rykte som har florerat här på forumet att det skulle vara en ny mjukvara på G till automatlådan i V70II -09 dvs de bilar som är levererade?.
För alla Er som fortfarande kör bilar med denna automatlåda hoppas jag också att Volvo arbetar på en lösning. För egen del lyckades jag aldrig få något medgivande från Volvo att automatlådan i min gamla S80N D5 -07 avvek från de toleranser som Volvo satt upp avseende ”Shift Quality”. Jag är dock lyckligt lottad i och med att jag kunde byta bort aktuell S80N D5 mot en manuell V70II D5.
XC90_Executive skrev:
JK24T skrev:Jo det klart om jag vill ha samma skrot igen, hade nog tänkt mig något helt annat isåfall :oops:
Får se vad som händer, garantin går ut i April -09 och då ska den vara bytt, jag har liksom förlorat förtroendet för bilen.
Bilarna som har gått på Volvo brukar vara i otroligt bra skick. Du kan t.ex hitta en S80 T6 awd med väldigt få mil för ca 340 000kr (går att pruta på).
Ja, detta pris verkar gå att pruta med tanke på att denna rikligt utrustade S80N T6 bjuds ut för under 280 000…

http://www.blocket.se/vi/19294979.htm?ca=2_s
Har nu konstaterat, så gott det går att se, oljeläckaget och var det kommer ifrån.
Samma ställe som sist dvs. transmissionsenhetens (som driver kamkedja, generator, kompressor etc.) anläggnings/tätningsyta mot blocket.
Om jag har rätt så innebär detta ny motor då tätningsytorna är matchade mot varandra och väntetid över helgerna.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]