Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

valle08 skrev:Arg, besviken men mest snopen över att man måste ligga på och tjata för att få nått i överhuvudtaget, när det blir såna här fel tycker man ju att det ska gå på nån sorts automatik, för att få lite kundnöjdhet. Känns som en dålig start på en stor affär - synd.

/valle
Surt! Lider med dig. Tänk på att åtminstone dela med dig av dina synpunkter i den nybilsenkät som Volvo skickar ut när du fått din nya bil.
Om du får låna en bil under tiden anser jag inte att du ska klaga alls faktiskt.

Du slipper ju mil på din egna bil, inga försäkringskostnader
ingen värdeminskning osv.

Som jag ser det så ska du antingen ha kompensation ELLER
en gratis bil under tiden. Du kan inte få allt !!!!!!

Dom har ju trots allt löst ditt problem
belker skrev:Det lär finnas en "gräddfil" för felbeställningar, så det kan nog gå ganska fort.
Håller med om att de kan nog pressa in en bil om det behövs!

//Henrik
Psyko skrev:Om du får låna en bil under tiden anser jag inte att du ska klaga alls faktiskt.

Du slipper ju mil på din egna bil, inga försäkringskostnader
ingen värdeminskning osv.

Som jag ser det så ska du antingen ha kompensation ELLER
en gratis bil under tiden. Du kan inte få allt !!!!!!

Dom har ju trots allt löst ditt problem
Ja, tillhandahåller bilhandlaren en "likvärdig" lånebil under perioden så är det väl inte så mycket att snacka om. Du löser ditt transportbehov i stort sett gratis under denna tid. Men visst har du ett bra förhandlingsläge om du vill snacka till dig lite mer tillbehör etc.
valle08 skrev:Har ställts inför ett problem. Beställde min V70 i mitten av juli och nu har den levererats till min Bilia handlare. Bilen, som är utrustad med momentum, skulle ha varit en summum...suck. Pratade med säljaren igår som skulle se hur snabbt det gick att få fram en ny summum, vi ska prata vidare i em.
Tänkte höra med er här hur ni ev. skulle ha förhållit er i en sån situation? Vad kan man kräva av säljaren (som också är bedrövad över det inträffade) t.ex.? lånebil?

Det här är säkert en ovanlig situation, och jag är en ovan bilköpare (min första nya bil) därför frågar jag er. Till saken hör att jag har två barn varav den ena är 1v gammal och eftersom den nya bilen hade kommit så sålde jag våran andra... så nu har vi bara en gammal mazda att åka runt i och det känns absolut inte rätt! Så har iom det funderat på om man nu måste avbeställa bilen och snabbt köpa nått begagnat som inte alls känns nå roligt.

/valle
Du har rätt till lånebil och kompensation för förseningen. Det är ett mycket stort slarv av säljaren och jag tycker du skriftligen skall klaga hos Bilia och begära kompensation. Bilia är tyvärr för stort och säljarna har inget intresse av försäljning men de kommer väl snart att börja förlora sina jobb på grund av minskad försäljning?
Jag fick min bil starkt försenad och fick kompenastion. Glöm inte att du har en överenskommelse med Bilia där dessa skall leverera en viss modell med viss utrustning. Har man bekräftat detta till dig så har företaget att leva upp till detta.
Det räcker inte att du bara får låna en bil d skall ha kompensation för ditt besvär!

Lycka till!
När min morfars S40 2.0D blev föresenad bjöd handlaren på Kinetic-paketet.
Tycker jag var bra, de gjordes direkt utan någon påtryckning från köparen. Men han hade inbyte så han var ju inte utan bil i alla fall.

//Henrik
FiddeUBC skrev:Jag trodde inte sånna här fel kunde uppstå. Står det Summum på ordersedeln så borde det inte vara några problem i fabriken väl?
Det kan hända även om det står summum på ordern. Innan vet jag iallafall att alla paket/tillbehör skrevs in som olika koder. Jag har bland annat sett en S80 2.9 som var helt fullutrustad, men saknade dimljus, ac etc :shock: Det hade blivit fel så inget utrustningspaket hade blivit valt....dock all utrustning i övrigt. Så som RTI, telefon....
XC90_Executive skrev:
FiddeUBC skrev:Jag trodde inte sånna här fel kunde uppstå. Står det Summum på ordersedeln så borde det inte vara några problem i fabriken väl?
Det kan hända även om det står summum på ordern. Innan vet jag iallafall att alla paket/tillbehör skrevs in som olika koder. Jag har bland annat sett en S80 2.9 som var helt fullutrustad, men saknade dimljus, ac etc :shock: Det hade blivit fel så inget utrustningspaket hade blivit valt....dock all utrustning i övrigt. Så som RTI, telefon....
jag har sett en S60 för 450 000 utan farthållare och dimljus... med soltak RTI telefon 18 tum största stereon automat etc.

Hur som helst är detta en svår fråga. Å ena sidan är det klart att kunden får sin bil sent och borde ha kompensation, å andra sidan måste det ju vara rimligt för företagaren också, vi företagare vet att det blir väldigt dyrt att ge kunden allt de vill ha när man har gjort fel eller inte levererat i enlighet med kundens förväntningar... trots allt är rätt många bilhandlare i Sverige nästan konkursmässiga...

Du säger ju själv att du får b&aum[…]

Det varierar med årsmodeller och nä[…]

Acproblem Volvo 940 -98

vilket kontaktstycke var det? hittade du nån[…]

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.6.4 Mjukvarurel[…]