Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag läste ett inlägg, minns inte om det var på detta forum eller något annat dock, där en bil lämnats in på service och i samband med detta automatiskt fått uppgraderingen inläst. Jag utgår från att de löser det även vid ett fristående besök, åtminstone om man frågar snällt och kan vara lite flexibel på när bilen lämnas in.
OK, jag hade min på garantirep med uppgradering av mjukvara för diverse småfel: krockkuddar, GPS, larm och lite annat, men då hände inget... detta var i början av januari. Dags att åka in igen! För mig kommer detta som en glad nyhet, jag är van från tidigare BMW och Mercedes vid att få upp PDC:n visuellt. Är man inte van kanske det inte är lika störande.
PH
Jag tror inte att radion behöver vara på, det finns andra funktioner i fönstret som används även när radion är avslagen... men visst hade det varit bättre att få upp det på GPS-displayen i färg som på BMW e60... kanske kommer i V70 V...
Tanken är förståss väldigt god!

Men har man sett hur det ser ut i diverse konkurrenter så var Volvos variant rent skrattretande. Det är väl därför Volvo inte gärna verkar gå ut med information om att funktionen finns :lol:.
Sedan så skall man ju faktiskt titta bakåt när man backar, inte på displayen... :wink:
Jag har själv valt att avstå en uppgradering då bilen fungerar klanderfritt och då vill jag inte "störa" den, ta i trä... det blir säkert tillfälle för uppgradering senare...
Fördelen är ju absolut att man kan se på vilken sida hindret är. det kan man inte på äldre mercedes t ex.

Men det där med att man ändå ska se sig för och endast se PDC som en extra säkerhet... alltså, med PDC så kollar man ju runt bilen innan man sätter sig eller var bilarna runt omkring står... sen håller i alla fall inte jag på och tittar som om jag inte hade någon PDC... utom fram, för det kommer ju naturligt. Men om det är barn etc. i närheten så är man förstås försiktig.

har ni testat PDC:n i en amerikansk bil nån gång? 1 meter kvar = helpip :D

glad påsk /Per

Ovärderlig information! Bra jobbat!.

AC & kylfläkt

Hade du beställt den från Autodoc s&ari[…]

@atteatte , Har varit ute och tittat lite nu me[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]