- mån 25 feb 2008, 23:05
mojja skrev:Vill ha starkare dimljus. Vill göra de för de är snyggare. Dimljus o halv ljus vet jag att de är olagligt de kör jag aldrig med. Kör jag med dimljus har jag parkeringljuset på. Har aldrig sagt något om mer ljus utan starkare. Sen frågade jag om du menade att de va olagligt att ha xenon i dimljusen eller om du menade att de va olagligt med dimljus och halvljus på. Men de vet jag ju redan. Vad jag har läst har jag inte sätt någonstans att det är olagligt med xenon. På Xenonkungens hemsida står de att de till och med går igenom besktningen.Sevak skrev:Jo det e olagligt att ha dimmljus och halvljus tända samtidigt.'Pachipachihand skrev:vad är vitsen om man får fråga? Kan ju vara snyggt att matcha halvljuset förvisso men det är olagligt och stör andra bilister. Samt visar upp hur okunnig,eller nonchalant man är som person.Gör det för att få starkare ljus i dimljusen och för det är snyggt. Måste bara hitta någon som kopplar in de. Menar du att de är olagligt att ha på dimljus och halvljus samtidigt eller att det är olagligt att montera xenon i dimljusen. Det handlar inte om okunnighet utan vill man ha starkare ljus eller vill att de ska bli snyggare så fixar man de. Upp till var och en.
Dimmljus får endast användas ihopp med parkerings,varselljus alldrig ihopp med halvljus.
Vad mycket mer ljus får du med dimmljusen tända? 2 meter framåt lyser dom upp ungefär men jag vet inte vart du fäster din blick vid körning men jag brukar ha den fäst ganska långt fram.
Vill du verkligen ha exeon i dimmljusen så tar du kontakt med http://www.xenonkungen.se
Så ska du se att dom hjälper dig men du får räkna med problem både från polisen och besiktningsmannen.
//mojja