Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
henka35 skrev:
~Kalle~ skrev:Undra om det är hederliga volvostolar 8) eller om det är såna för "hästsvans"?? :evil:

/Kalle
Vanliga volvostolar. Det finns en film om bilen på Volvos mediasida: https://www.media.volvocars.com/global/ ... login.aspx
Man kan som privatperson skapa ett eget konto, sedan är det bara att logga in.
Vilken tur! 8)

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om det nu kommer en framhjulsdriven version utan AWD så tycker jag det är helt fel! (i Sverige) :???:
En XC-bil borde inte få kallas XC om den inte är AWD. :roll:
Fast nu kom jag på att XC90n också finns som FWD i andra länder... :oops:

/Kalle
av matzen10
~Kalle~ skrev:Om det nu kommer en framhjulsdriven version utan AWD så tycker jag det är helt fel! (i Sverige) :???:
En XC-bil borde inte få kallas XC om den inte är AWD. :roll:
Fast nu kom jag på att XC90n också finns som FWD i andra länder... :oops:

/Kalle
Håller med ~Kalle~! Det borde väl inte erbjudas annat än AWD i Sverige med tanke på klimatet. Nu har vi ju förresten fått en ny årstid; den 5:e årstiden! Heter Gråtid och sträcker sig mellan november - mars... Så det finns behov av AWD (och regndäck..)!

Fast jag kan väl förstå om det finns FWD i t.ex. Texas/Arizona där man antingen har "riktig" fyrhjulsdrift eller kör framhjulsdrivet. Volvos AWD excellerar väl inte i deras, snöfria, klimat ändå?

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Anledning till att den nya snåldieseln har fwd, är väl helt enkelt för att den blir för törstig med AWD. Vill man ha AWD får man ju välja 2.4D, D5 eller T6 helt enkelt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
robbancarlsson skrev:läste att D5:an kommer att kosta runt 370.000:-....
Priserna är inte officiella ännu. Men räkna med att det ungefär som XC70.
av herbe
e jätte glad för att de släpper T6an till XC60 (miljöbov som jag e) saknar den hos XC70 är helt frälst i RIKTIGA turbo motorer, =P
där slog jag alla turbodislar på fingrarna =D
av herbe
nu har XC60 informationskatalogen kommit =)
sitter och gottar mig i den jesses vilken bil den vill jag ha (D)
Användarvisningsbild
av Guligan
Haha, jag fick min också precis...! Känns den inte som en XC90-ersättare trots allt? Jag trodde till att börja med att den skulle vara mindre.
DEFA Power

Hej, har sökt men inte hittat. Har ni kolla p[…]

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]