Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Vad då ?...den är ju visad som concept på mässa som alla fabrikanter gör för att skapa intresse.
Ja, men produktionsmodellen ska visas i början av mars i Geneve! Ändå har inga bilder kommit ut!
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Vad då ?...den är ju visad som concept på mässa som alla fabrikanter gör för att skapa intresse.
Ja, men produktionsmodellen ska visas i början av mars i Geneve! Ändå har inga bilder kommit ut!
Fast jag tror iaf vissa biltillverkare vill att det ska komma ut "spionbilder" och liknande. Skapar lite hets och förväntan inför bilmodellen.

Bmw brukar ju tex köra sina kommande modeller ganska friskt runt München med endast lättare maskering på.

Men personligen tycker jag inte att det är lika intressant med nyare modeller längre oavsett märke. Det börjar bli lite med bilar som med mobiltelefoner. För mycket nytt och inget värde i det man redan har.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Men personligen tycker jag inte att det är lika intressant med nyare modeller längre oavsett märke. Det börjar bli lite med bilar som med mobiltelefoner. För mycket nytt och inget värde i det man redan har.
och allt var bättre förr eller? :wink:

Jag tycker att det är ännu roligare nu än det var för några år sedan! Nu finns det ju så otroligt mycket ny teknik i bilarna. Vilket jag älskar! 'Teknikfreak' som man är :)

Ang. spionbilder så tycker jag att det är roligare om bilderna inte släpps tidigt. Lite 'spänning' vill man ju ha!
Användarvisningsbild
av Jensen
matzen10 skrev:Vad tycker trådskapen själv, förresten?! :roll:
Personligen så tycker jag att det ska bli skitkul, hoppas på
att få ta en sån som tjänstebil.
Jag tycker personligen att det är väldigt kul med nya modeller, men det
beror nog delvis på att man har förmånen att få byta bil 1-2ggr om året.
Hade jag själv betalat hade jag nog haft en helt annan åsikt om nya bilar.
Lånade häromdan en Tiguan som polaren hämtat hem på jobbet, och kan bara säga att detta
är en biltyp som jag tror kommer att attrahera väldigt många.
XC60:n kommer väl att bli i ungefär samma storlek, det blir en succe,
jag är helt övertygad om det.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Men personligen tycker jag inte att det är lika intressant med nyare modeller längre oavsett märke. Det börjar bli lite med bilar som med mobiltelefoner. För mycket nytt och inget värde i det man redan har.
och allt var bättre förr eller? :wink:

Jag tycker att det är ännu roligare nu än det var för några år sedan! Nu finns det ju så otroligt mycket ny teknik i bilarna. Vilket jag älskar! 'Teknikfreak' som man är :)

Ang. spionbilder så tycker jag att det är roligare om bilderna inte släpps tidigt. Lite 'spänning' vill man ju ha!
Nä, allt var inte bättre förr!! Dessutom är även jag väldigt teknikintresserad. Problemet är bara att bilbranchen har lite svårt att hantera den nya tekniken med mycket mjukvara i. Blir bara en massa problem för oss kunder.

Men hade jag tjänstebil och kunde byta en gång om året utan att behöva bry mig om värdeminskning så skulle jag nog ha en gladare inställning till alla nya bilmodeller :)
av krippa
Skulle man ens fundera på en XC60 får man väl direkt smäll på fingrarna av miljörörelsen som ska ha åsikter om koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning. Jag börjar bli så trött på allt detta miljötjafs när det gäller bilar. :evil:

/Krippa (som själv vill bestämma vilken bil han ska ha)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
krippa skrev:Skulle man ens fundera på en XC60 får man väl direkt smäll på fingrarna av miljörörelsen som ska ha åsikter om koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning. Jag börjar bli så trött på allt detta miljötjafs när det gäller bilar. :evil:
Ja, det är helt klart det tråkiga! Kör XC90 D5 MY07 nu och har råkat ut för vissa IDIOTER! Dom som inte fattar att mitt (stora) "Miljösvin" inte släpper ut mer än en simpel Saab 9-5! Trots det kan jag ta mig fram där man inte kan med en 'vanlig' bil, jag kan frakta enormt mycket, eller upp till 6 st passagerare! Dessutom sitta som en kung! Kanonfin att köra, går grymt bra! Lyx..osv!

Jag tror att jag har sagt det 1000 gånger nu; Allt handlar om okunskap och avundsjuka. Så enkelt är det!
av krippa
Jag håller med, jag vet inte hur många gånger jag berättat att min XC90 D5 MY08 släpper ut mindre koldioxid än deras V70 2.5T.
av Steff 99
krippa skrev:Jag håller med, jag vet inte hur många gånger jag berättat att min XC90 D5 MY08 släpper ut mindre koldioxid än deras V70 2.5T.
Det finns nog en gräns vid 220g/km där ifrån straffskattas man i London med ca 315 kr/dag om man vill köra i centrala delarna.
Och eftersom XC 90 ligger på 239g/km för en diesel så kan man nog säga att den ligger högt.
Man kan alltid hitta något som ligger högre än det man kör själv :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

När kommer Porsche 911 carrera med batteri oc[…]

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]