Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Brainded skrev:De enda motorer som finns XC70 II är 3.2 (sugmotor) och D6.
D5 menar du ja (inte D6)...
Användarvisningsbild
av tjotto
Läste i senaste automotorsport idag rykten från volvo om en turbo på den raka sexan...det måste vara en sådan bil du såg
Användarvisningsbild
av Guligan
henka35 skrev:Jepp, kolla regnr: GNA265. 200 kW bensin enligt vägverkets hemsida.
http://www.minhembio.com/Henka35
Du har alltså sett bilen igen, kanon! 3,2T! Låter hygglo... :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
T6 har 210kW, men jag vet inte hur exakt det måste stämma i reg.

När T6 inte hade släppts i S80N ännu, så stod det 220kW (=300hk) i reg. om man kollade en bil på VV......

Den lät iallafall exakt som en T6, och gick 'rätt bra'! :wink:
Användarvisningsbild
av tjotto
Det kanske är så att det är dags att pensionera den gamla T6, den har ju vart med ett tag. Volvos ersättare borde ju bli en turbo på den nya Si6 motorn. När de sedan får på två turbos....etanolkonvertering....
av Knasen
tjotto skrev:Det kanske är så att det är dags att pensionera den gamla T6, den har ju vart med ett tag. Volvos ersättare borde ju bli en turbo på den nya Si6 motorn. När de sedan får på två turbos....etanolkonvertering....
Den gamla t6:an har väll inte byggts i någon V70II, men däremot så Si6-Motorn finns i en variant som turbomotor oxå, senast jag kollade under huven så satt det en sådan där, och den går ganska hyggligt oxå :D Att den inte finns i xc70 är väll bara en tidsfråga.
Användarvisningsbild
av tjotto
Knasen skrev:
tjotto skrev:Det kanske är så att det är dags att pensionera den gamla T6, den har ju vart med ett tag. Volvos ersättare borde ju bli en turbo på den nya Si6 motorn. När de sedan får på två turbos....etanolkonvertering....
Den gamla t6:an har väll inte byggts i någon V70II, men däremot så Si6-Motorn finns i en variant som turbomotor oxå, senast jag kollade under huven så satt det en sådan där, och den går ganska hyggligt oxå :D Att den inte finns i xc70 är väll bara en tidsfråga.
Om dom använder den nya sexan så är det ju bra! Jag trodde det var den gamla...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tjotto skrev:Om dom använder den nya sexan så är det ju bra! Jag trodde det var den gamla...
Givetvis är det den nya T6:an dom använder. 285hk/400Nm 6-stegad aut med sportläge.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]