Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
mattes skrev:
Primus skrev:Hmm, detta konstiga meddelande som kommer upp som man dessutom måste kvittera med READ-knappen undrar jag över. Om ingen sitter i baksätet borde det väl vara ganska logiskt att ingen är bältad bak??? :???:
Som någon skrev, det försvinner av sig själv.

Jag får upp det bara jag slänger in en jacka i baksätet.....

Så nog är givarna lite väl känsliga.
Fy fan vad jag hatar sådant här, har råkat ut för det i några hyr-bilar. man kan inte lägga ett skit på något säte innan det blir rena cirkusen i bilen.... räcker med kläder, väska, pärm eller vad det nu är.

Man får köra med sakerna nere på golvet. Hur kul är det och ha de nere i skiten på gummimattan på vintern, eller hur bra är det att behöva rota där nere efter grejerna.

Och i vanlig ordning från volvo går det väl inte att konfigurera bort heller.

Sådant här kan få mig att välja en anna bil.....
Användarvisningsbild
av tjotto
Nu krockar iofs inte jag utan alla andra... :wink:
men man bör inte ha en massa grejor i bilen. Nått klädesplagg är väll ingen fara men tänk på vilken skada som en sak kan åstakomma när man krockar. I en kombi skall man ha ett lastnät eller galler på plats, backen med drickflaskor i blir ju som nån misilramp...om man nu krockar, annars är det ju ingen fara.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
tjotto skrev:Nu krockar iofs inte jag utan alla andra... :wink:
men man bör inte ha en massa grejor i bilen. Nått klädesplagg är väll ingen fara men tänk på vilken skada som en sak kan åstakomma när man krockar. I en kombi skall man ha ett lastnät eller galler på plats, backen med drickflaskor i blir ju som nån misilramp...om man nu krockar, annars är det ju ingen fara.
Men hallå ..... ska man ha en pärm med sig med adresser, eller en kartbok osv så vill jag inte springa som en skållad råtta till bagaget varje gång som man behöver den...

Eller en jacka .... ska jag rusa till bagaget varje gång jag behöver den.???? Nä tack ...
av perhall
Pärmen kan man ju "klämma" fast mellan mittkonsollen och passagerarstolen...
av Infide
En vanlig pärm full med papper väger cirka 5-6 kilo om man krockar i 90 så den vill man ju inte få på sig.
Användarvisningsbild
av tjotto
VolvoB20 skrev:
Men hallå ..... ska man ha en pärm med sig med adresser, eller en kartbok osv så vill jag inte springa som en skållad råtta till bagaget varje gång som man behöver den...

Eller en jacka .... ska jag rusa till bagaget varje gång jag behöver den.???? Nä tack ...
skrev jag inte nått om klädesplagg... :wink:
det har ju diskuterats i media om alla baksätesdvd som hänger på framstolarna, en gps i rutan kanske inte heller alltid är så bra...
av Bitez
Jag brukar också få meddeladet ingen bältad bak, jag har iof. bilbarnstol, jag använder dock inte bälted, utan klarar mig endast med isofix fästena.

Jag har ibland även folk som sitter bak utan bälten, men aldrig hör plinget, jag ser bara meddelandet då jag startar, jag kvitterar bort, så är det ur världen.

Jag kan även ha prylar på sätet bredvid utan att givaren reagerar om bältespåminnelse.

Men när jag är utan bälte, eller pass. utan bälte, då minnsan blir det ett sjuhel.....s plingande i bilen.
Användarvisningsbild
av Bothner
Bak går det att stänga av plinget och varningen på displayen endast på verkstad med hjälp av verkstadsdatorn. Fram går det bara att ha låg eller hög volym, inte att stänga av. Också det hos verkstad.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
VolvoB20 skrev:

Det finns väl jackhängare på pass. stolens nackstöd? :) :wink: iaf på V70N

/Kalle
Användarvisningsbild
av tjotto
Tänk tanken att man har några saker brevid sig i stolen som i en kurva glider iväg, av reflex sträcker man sig efter sakerna och vips så styr man av vägen, eller kanske över på motsatt sida.

Man läser ju ibland att en bil kom över på motsatt körbana av okänd anledning... :???:

Bara ett inlägg, ingen pekpinne.

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]