Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
Rolle38 skrev:
bilgalen skrev:Vad ni än tar så ta inte den röda skinnklädseln vad den nu heter. Såg det i en bil här om dagen. Ursäkta uttrycket, men fy fan så det såg ut :shock:.
Hmmm själv tycker jag det är det snyggaste jag sett, därav mitt val av densamma.

men säljaren sa att reaktionen på den klädseln är antingen eller, "toppen" eller så din reaktion.
Kräver dock att omgivande färger matchar.
Jag fick faktiskt en smärre chock när jag öppnade bildörren, var inte alls beredd på att en Volvo en kunde se ut så inuti.

Men är nog som du säger, antingen gillar man den eller också inte. Mellantinget att man kan "acceptera" den finns nog inte. Borde bli ganska svårsåld i andra hand?
Användarvisningsbild
av Guligan
bilgalen skrev:
Rolle38 skrev:
bilgalen skrev:Vad ni än tar så ta inte den röda skinnklädseln vad den nu heter. Såg det i en bil här om dagen. Ursäkta uttrycket, men fy fan så det såg ut :shock:.
Hmmm själv tycker jag det är det snyggaste jag sett, därav mitt val av densamma.

men säljaren sa att reaktionen på den klädseln är antingen eller, "toppen" eller så din reaktion.
Kräver dock att omgivande färger matchar.
Jag fick faktiskt en smärre chock när jag öppnade bildörren, var inte alls beredd på att en Volvo en kunde se ut så inuti.

Men är nog som du säger, antingen gillar man den eller också inte. Mellantinget att man kan "acceptera" den finns nog inte. Borde bli ganska svårsåld i andra hand?
Cranberry heter klädseln du tänker på.
Precis som ni skriver så är det "antingen eller". Jag har den och tycker självklart att det är superläckert. Valet av den är en hyllning till min uppväxt i en vit Volvo 145 -71 med röd galonklädsel. :D

Kan dock bara tänka mig att den passar till bilar som är svarta, vita eller möjligtvis silver.
av Lacka
Jag beställde Vittinge Soft/beige textil/läder. Praktiskt eller ej men man mår så bra i denna ljusa inredning. Dock fegade jag lite genom att inte ta beige ratt och växelspaksknopp, men det blev otroligt snyggt tillsammans med borstat stål på panelinlägget. Förmodligen kommer jag att sätta på ett skydd för förarstolen. Jag kör ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
av Fraz
I våran blev det beige hel skinn med m-grå paneler och bräda, Snyggt!..
Inredningen heter E 102
Detta till en svart bil med alu paneler.
av perhall
Cranberry är snyggt, tycker jag, och jag kan även tänka mig att det passar till mörkgråmet.

Kul att det finns så många kombinationer att välja på panel-överdel-klädsel etc.!

Volvos standardskinn håller tyvärr inte Audi-klass, men å andra sidan kostar det bara hälften så mycket.
PH
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]