Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Sevak, perfekt! har varit på länken och skrivit,

jag hakar på direkt, men, jag är bara intresserad av ppc hos bsr, allt annat är uteslutet, och det landar väl ngnstans på 7-8tkr,

räkna med mig vetja!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nu kan ni ångra er att ni inte tog diesel :wink: :P

/XC90 D5 1l/mil stadskörning 8)
av Bitez
:) nja, inte direkt ångra men, bra orolig!!!!

Dieseln har nog med problem ändå,

Då jag köpte min kunde jag få en diesel(2.4D) för 8000kr billigare än min, men vi tyckte inte om färgen, jag fick nämnligen en lager bil, samma dag fick jag min bil som jag skrev på papprena och betalade en smärre förmögenhet (:))
Användarvisningsbild
av henka35
Just därför blev det en diesel denna gång Jag är urless på att se att V70N dra 0,95 l/mil landsväg i 110 km/h.
av Bitez
jaa... smakar det så .......

:)))))))))
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bitez skrev:jaa... smakar det så .......

:)))))))))

Inte nog med att en V70 D5 drar mindre än 2.5T, den känns även rejält mycket snabbare! Den är jämnsnabb upp till 100, sen drar dieseln ifrån. 8) :D 80-120ex ska vi inte ens snacka om... :)
av Bitez
men prisskillnaden drar lika mycket ifrån mellan D5 och 2.5T

min kommentar var för 2.4D och 2.5T

sen kan man ju överdriva jämnförelsena till löjliga nivåer som "En Ferrari skulle ju dra ifrån en Volvo oxå.."

:):):):):):):):):):):):):):):):)
Användarvisningsbild
av mattes
XC90_Executive skrev:Inte nog med att en V70 D5 drar mindre än 2.5T
Ja att den lika stor Diesel drar minder än en bensinare kan väl inte förvåna någon.
Att den är snabbare beror ju på att dieselmotorer har bättre verkningsgrad än bensin.

Dessutom, en D5 med ppc från BSR, DET är en riktigt trevlig bekantskap.

Jag tror ju att Diesemotorer är framtiden, dagens etanolhäckar känns bara som en parantes. Nä en Dieselmotor med lämpligt bränsle....

Nästa bil blir säkert en sådan.....
av Sevak
Bitez skrev:Sevak, perfekt! har varit på länken och skrivit,

jag hakar på direkt, men, jag är bara intresserad av ppc hos bsr, allt annat är uteslutet, och det landar väl ngnstans på 7-8tkr,

räkna med mig vetja!

Jag är också på bara om det är bsr ppc. Men minst 20% rabbat ska vi ha. Annars fixar jag de genom en åf här i linköping. Kostar ju o åka fram och tillbaka också ca 50 mil.

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]