Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Continental
Steff99. På din 5:a, hjälper de inre strålkastarna till vid helljus?
Det gör de ju inte på min E91:a. de inre är bara till för helljusblink.
av JK24T
Funkar bra med Xenon på helljuset. De få sekunder som krävs för att tända brännaren (lampan) märks ganska lite och halvljuset vinklas ju upp för att förlängas till helljus bild.
Dessutom så blir det nu samma färgtemp på både hel och halvljus samt betydligt bättre kräm i helljuset. Mina är standard 35W men 50W borde ge ytterligare mer ljus.
Dessutom sätts ingen felindikering typ lampa trasig eller liknande.
Enkel att montera när man väl lyckades med att plocka ut H7 lampan, att byta den lampan i mörker är totalt omöjligt.
Användarvisningsbild
av 427cobra
Är det någon som har erfarenhet av dom aktiva BiXenon ljusen som finns som option?
Användarvisningsbild
av henka35
Har du monterat 6000K på halvljuset oxå eller?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
427cobra skrev:Är det någon som har erfarenhet av dom aktiva BiXenon ljusen som finns som option?
Yes. En väldigt bra funktion. Har hört att passageraren kan bli lite "sjösjuk" om man kör på en kurvig väg på natten. Men ingen av mina passagerar har blivit det iallafall! :wink:
av JK24T
6000k på P-ljus, Halvljus och Helljus.
Användarvisningsbild
av henka35
JK24T! det skulle vara till stor hjälp om du lägger upp lite bilder på var du har monterat drivdonen i bilen.

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
Vad är det för lampa i bi-xenonen på V70II. Jag hittar ingen information om det i instruktionsboken.
Funderar på att byta till 6000K, är det någon som vet vad som är standard? Snacka "gula" xenonljus.
Annars är heljuset helt ok enligt mig.
av JK24T
I instruktionsboken står att du ska uppsöka Volvoverkstad för att byta Xenon lampan... hahaha... vilka nötter !
Montera av hela insatsen, öppna locket så ser du vad det sitter för lampa. Stor fyrkantig metallbox = D1S

Monterar du 6k på halvljus så blir org helljus som gult/krämigt... inte nice.
S80N har D1S = dyrt på halvluset. Jag köpte från Us för halva priset mot här hemma.
Dioderna till p-ljus är köpta i Tyskland och är av Luxeon typ, lyser likvärdigt med 5W glödlampan. Köp inga billiga skitdioder som går sönder efter 2 månader.
Användarvisningsbild
av henka35
OK, tack för det snabba svaret!
Det blir nog 6000K på halvljuset... Undra om Xenonkungen.se har bra lampor?

//Henrik
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]