Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneE
Dino_Zoff skrev:Länk till V70 II

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 341655.htm

Vem är det som har kampanj?
Nice, Tack!

Känns kanske lite "B" att den lutar ?
Borde man inte kunna fixat det med ett lutande fäste till V70n ?
Jag har inte det största ljudpaketet så ja har en högtalare enligt bilden,
antar det går att montera ändå?
Användarvisningsbild
av Funk
Vem är det som har kampanj?
Troligen Volvohandeln, knappast överraskande... Till pressen sades även att det uppskattade priset skulle vara 5500:- ink. montering för någon vecka sedan..
Duuhh, läser du dåligt ?
Nej det gör jag inte, och jag skrev inte heller till vilken bil det hänvisades i länken... Eftersom det inte postats bild eller länk till bild öht i tråden så tänkte jag att det kunde vara av intresse. Duuhh :roll:

/Thomas
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Funk skrev:Visst är RTI smidigt, men uppdateringerna är för dyra, jag kan knappast tänka mig att nya kartor till Garmin ens är i närheten prismässigt.
Pekskärm är också ett plus enligt mig..
Pekskärm där uppe kan ändå inte användas under körning. Sen blir det flottigt osv.

För mig är RTI helt oslagbar. Den funkar grymt bra! Har aldrig haft något problem. Byter bil rätt ofta, så uppdateringarna spelar inte så stor roll! :wink:

Men det är smart av Volvo att kunna erbjuda en annan lösning för dom som vill ha det. Finns även en "turn-by-turn"-navigator.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
Funk skrev:Visst är RTI smidigt, men uppdateringerna är för dyra, jag kan knappast tänka mig att nya kartor till Garmin ens är i närheten prismässigt.
Pekskärm är också ett plus enligt mig..
Pekskärm där uppe kan ändå inte användas under körning. Sen blir det flottigt osv.

För mig är RTI helt oslagbar. Den funkar grymt bra! Har aldrig haft något problem. Byter bil rätt ofta, så uppdateringarna spelar inte så stor roll! :wink:

Men det är smart av Volvo att kunna erbjuda en annan lösning för dom som vill ha det. Finns även en "turn-by-turn"-navigator.
Fast om du nu byter bil ofta så är det ju ännu större vinst med att ha en extern som du kan ta med dig. Dessutom hade du väl fler bilar? Alla Volvo antar jag, då kan du ju flytta med dig den här Garmin prylen och ha i alla dina bilar.

Så om du nu inte har en massa aktier i Ford eller som go Göteborgare vill ge bort pengar till Volvo som ren välgörenhet så har du ju en slant att spara här :).
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Fast om du nu byter bil ofta så är det ju ännu större vinst med att ha en extern som du kan ta med dig. Dessutom hade du väl fler bilar? Alla Volvo antar jag, då kan du ju flytta med dig den här Garmin prylen och ha i alla dina bilar.

Så om du nu inte har en massa aktier i Ford eller som go Göteborgare vill ge bort pengar till Volvo som ren välgörenhet så har du ju en slant att spara här :).
Har RTI i båda bilarna! :) Har två bärbara GPS:er också, men det är mest för skojs skull. När man går/motionerar etc. I bilarna är RTI självklart! Så kommer det även vara i framtida köp. Som sagt innan, jag tycker att Volvos inbyggda RTI är klockren.
av Steff 99
Självklart är integrerade system att föredra om man inte bryr sig om funktion o kostnad, men hur är det med Volvos RTI går det att få in larm om fartkameror?
Hos många andra bil märken saknas den funktionen och då faller lite av nyttan med navigatorn.

TMC funktion är bra när det fungerar, jag upplever att funktionen är mycket snabbare i Tyskland och Frankrike men i Sverige fungerar den för dåligt för att ha bra nytta av den.
Nu är det väl inte navigatorn som missar utan infon i funktionen som kommer ut försent.

Sedan hur ofta behöver man veta var man är och ha nytta av vart man skall.
Jag kör ivarjefall mest 90% på vägar där man inte behöver någon vägvisning.
Då kan man diskutera om man är smart om man köper intergerat nav.system för 20-25´ kr istället för en portabel för 2-5´
Visst man kan ju ha det för att visa att "Titta vad jag har"
Men har man det behovet och obegränsat med pengar då kör man förmodligen inte Volvo för att imponera på omgivningen. 8)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Självklart är integrerade system att föredra om man inte bryr sig om funktion o kostnad, men hur är det med Volvos RTI går det att få in larm om fartkameror?
Nej, inga fartkameror. Det går inte på någon integrerad navigator. Det hade säkert kunnat gå om man hade fått trixa lite med mjukvaran. Men det är ju inte möjligt när den sitter fast monterad i bilen.

En av bilarna lämnar väldigt sällan stadsgränsen, men det är kul att ha RTI ändå! Alltid retar det någon! :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoBM
XC90_Executive skrev:
En av bilarna lämnar väldigt sällan stadsgränsen, men det är kul att ha RTI ändå! Alltid retar det någon! :lol:
Vilken tur att du är lättroad då....
av Bitez
Igår frågade jag om volvo paketet med Garmin nüvi. Priset jag fick var c:a 5500kr ENDAST hårdvara, alltså gps + volvos special anpassade hållare, det ingick alltså inte ngn montering eller ngt...

Och jag fick inget riktigt svar på vad installationen skulle kosta, för jag har sett annonser på just denna garmin för 4000kr. då är det ju inte alls lika lockande o köpa från volvo.
av perhall
dET FINNs en liten underton av att RTI är onödigt i tråden. Men det kan man väl säga att ganska mycket som man köper till är, t ex sollucka, 18" fälgar, elstängningsbar baklucka, infällbara backspeglar, stor stereo... egentligen är det nog främst för att det är ball man köper till options för 50, 100 eller 200 tusen. Sen tycker jag att inbyggd RTI är praktiskt, man slipper planera så noga, man slipper lösa grejer, och vet att man alltid har en beredd RTI att vrida på.

Men visst är det onödigt, precis so mj18" fälgar (antar att de kostar ungefär som en RTI extra jfr m 16" på 3 år... 3 däckbyten à 9000 istf 2 däckbyten à 5000 + 8400 extra... det blev visst rätt mycket mer, ungefär som en RTI)
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]