- ons 26 dec 2007, 19:29
Hur kan man beställa en ny bil utan att provköra den
En affär på drygt 300 papp innan den är klar, motorvärmare, drag, stänk lappar, mm.mm.
Mig inte förstå
/ bafnus /
Inte svårt att förstå alls! Jag beställde en XC70 D5 utan att prova. Många beställningar kommer in på bilar så fort de är möjliga att beställa. Inte en meters provkörning.
Varför? Tja, en del kanske inte bryr sig om den där sista upplevelsen som en provkörning kan ge. Andra kanske vet att en provkörning ändå inte ger allt. Den tredje kan har provat andra modeller med likande egenskaper(jag provkörde V70 men inte XC70). En fjärde kanske tänker att om man nu ska lägga ut 300 papp eller mer så är det en totalbedömning av så mycket att man inte får vägledning via provkörningen(hmm, väldigt likt den andre...). Femman kanske har så mycket pengar att 300 papp är nada för att ratta en Volvo(Ferrariköparna har väldigt, VÄLDIGT sälan provat en Ferrai överhuvudtaget innan det köpe den).
Så att bilar inte provkörs är nog inget som är direkt ovanligt
Nu var ju detta lite OT... 8) .
Åter till ämnet vill jag bara säga att jag tror att vi är många som sitter bakom motorer som har betydligt mer kraft än vad vi behöver. Hur ofta utnyttjas motorns hela register??? Här kommer dieselkaraktären in. Även en 2,0D kan upplevas som helt ok jämfört med lite "starkare" bensinmotorer.
.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,