Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SE6M
Sant som det är sagt !

/Mats (med uttvättade slitna jeans)
av perhall
Jag tycker som Ljungström. Har en S60 T5 med 13 000 mil och den är faktiskt ganska sunkig inuti med den ljusa inredningen, därför blir det mörkgrå inredning i nya bilen. Fr a tror jag att ratt och bälte i beige är svårt att hålla rent. Är normalrädd om min bil.

En kompis har en E320 W211 med beige inredning och trots att han är mycket noggrann med den så blev den redan efter 3-4 år ful inuti. Bälte, ratt etc. i beige är inte lätt att hålla rent...
Användarvisningsbild
av SE6M
Har dock sett MÅNGA V70 & S80 med beige inredning, som sett riktigt rejält "sunkiga" ut, även när dom står hos handlarna eller hos den som säljer dom.
Ofta är rattarna rejält äckliga och färgen är nästan grå/svart på dom... Blä !
Kan det vara som så att handsvett påverkar ratten så i den milda grad ?
Eller vad gör folk i bilarna... ? :oops:

Vissa andra bilar med likadan inredningsfärg är jättefina, men vad är det som har gjort att dom klarat sig ?

Håller med om att en mörk inredningsfärg är mer "förlåtande", men gillar personligen inte mörk inredning...

/Mats
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Men om man vill kan man ju beställa bilen med träratt. Sen till de övriga, ha med våtservett för att tvätta händerna var gång man går in i bilen :P
Användarvisningsbild
av G-kraft
Volvos beiga rattar är väldigt känsliga..i längden, som sagt ovan det hjälper inte med medel i längden. Kanske håller fräschare lite längre tag än utan medel men i längden så syns slitage lättare än på mörk inredning.
av Goldbeach
Volvo_S60 skrev:Livsfarligt med nya Levis. Satte färg på sätena i min S60.
:twisted: Inga av mina andra jeans som har färgat av sig.
Men även märken från otvättade jeans går väl att få bort?
Användarvisningsbild
av SE6M
Goldbeach, blev det någon bil med ljus inredning ?

Är mycket glad i min ännu, trots 15k mil på mätaren.
Härligt ljust och fint i kupén.

/Mats
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Vår XC90 med ljust skinn ser inte så nice ut efter blåa nya jeans, (kvittar märke....) sedan så när skinnet slits så kommer botten fram och den är oftast mörkare vilket gör att det ser smutsigt ut trots att det är rent. Aldrig mer ljust skinn för mig......
av Goldbeach
SE6M skrev:Goldbeach, blev det någon bil med ljus inredning ?

Är mycket glad i min ännu, trots 15k mil på mätaren.
Härligt ljust och fint i kupén.

/Mats
Jag ska beställa nu efter semestern, men jag velar verkligen när det gäller ljust skinn. Det är skitsnyggt, men jag vill inte att det ska bli solkigt. Å andra sidan har jag bara bilen max 5.000 mil, så det hinner kanske aldrig bli ett problem?
Användarvisningsbild
av SE6M
I och för sig är detta ju inte någon ny bil, vet inte om det är sämre kvalitiet på senare årsmodeller, men med tanke på att denna gått dryga 15000 mil och är 7 år gammal, så syns det absolut inte på sätena, vare sig fram eller bak. Det enda som jag irriterar mig på är att det blir väldigt mycket "ludd" från mörka kläder som sätter sig i glipan mellan sitt och ryggdyna på förarsätet.
Tar bort det med en rund "taperulle" med handtag, sådana som man kan rolla över luddiga kläder och tygsoffor m.m. (köpt min på IKEA för många år sedan).

Golvmattor och annat är HELT perfekt, förutom under dom formgjutna gummimattorna. Det verkar som om gummit färgar av sig på något sätt, även om det är samma färgnyans. Kan vara gummimaterialet mot tyget som får igång någon reaktion.
Dock är det inte farligt, men det syns att det är en viss färgskillnad.
Sedan har tidigare ägare vilat med sin vänstra fot mot golvmattans vänstra del (automatväxlad bil) så mattan har blivit skitig av skorna.
Även luddet i mattan har blivit lite plattare av sko-sparkandet. Dock är påverkan mycket låg med tanke på hur det brukar se ut i andra bilar man har tittat på.

Själv kör jag alltid utan skor på mig. Ställer dom precis bakom fötterna, då jag sitter i strumplästen och kör.
Har gjort så på alla mina andra gamla bilar, dom var fortfarande i "nyskick" på förarsidan tack vare det... :wink:

Har dessutom en extra golmatta som jag ställer skorna på, så det sliter INTE på originalmattorna det minsta.

Bild
Bifogar bild tagen INNAN jag köpte bilen

/Mats
Volvo v50 2006 2.0d sotar

Sotat igen Luftfiltet verkar ju mindre bra. Du kan[…]

motor

Hej Det skulle kunna vara läckande tätn[…]

kjolpaket volvo c30

Finns ju r design tex.. Googla finns massa.

Bilden du bifoga är ju xenon lampa. Men inte […]