Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Andra saker som höjer betuget är saker i den passiva säkerheten som tilexempel bältes pling, Nya S80 har text som talar om hur många bälten bak som andvänds & säger till om nån tar av sig bältet bak, såna saker ger högre betyg, så allt är inte krock resultat
Bältesinformation bak finns bara på vissa marknader
av haxpet
Gjorde inte uppdrag granskning en film om det där. Hur bilbranshen utnyttjar resultaten i EURO NCAP för att sälja bilar.

I den filmen så sa en försäljare att en bil med 5 stjärnor var lika säker oberoende storlek, han körde första klassens säljarsnack dvs bullshit.
av klabban
Jag tvivlar knappast på att S80N är extremt säker utan funderade lite kring varför det inte presenterats någon Euro Ncap test. S80, S60, V50, S40, C30 har väl testats exempelvis. Men sannolikt är väl Volvo det bilmärke som klarar sig bäst utan "externa" krocktester, även internationellt.
av Volvo mitt val
[quote="VolvoBM"]Detta test säger iaf en hel del i mina ögon.....
http://www.aftonbladet.se/bil/article580128.ab

Det känns tryggt med S80N :lol:[/quote

Kan bara instämma. När man ser resultatet av sidokrocktesten kan man bara konstatera att man valt rätt bil. Det är viktigare med säkerhet än urstarka motorer.
Volvo v50 2006 2.0d sotar

Sotat igen Luftfiltet verkar ju mindre bra. Du kan[…]

motor

Hej Det skulle kunna vara läckande tätn[…]

kjolpaket volvo c30

Finns ju r design tex.. Googla finns massa.

Bilden du bifoga är ju xenon lampa. Men inte […]