- sön 12 mar 2017, 15:58
#1157353
lindbacks skrev:Då kan man ju helt skippa säkringar?!?!CEM står för Central Electronic Module, det vill säga bilens huvuddator, och reläerna är troligen ej utbytbara. Du bör nog se till att läsa ut felkoder med en läsare specifikt avsedd för din bil, t.ex. VIDA/DiCE. Gissningsvis finns det någon sådan som kan hjälpa till att skapa klarhet om var felet sitter.
CEM vet jag inte vad det är, går det byta relä själv?
Följdfråga, vad är troligast som gått sönder??
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut