Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Det går inte att konfigurera en volvo till fabriksinställningar, fins inget sådant överhuvudtaget. Det du kan göra är att resetta sensus connect då det hänger sig, vilket det har en förmåga att göra när man kör bla Tunein. Bilen i sig har inget defaultläge att återgå till.
av oldtimersmc
Derank skrev:Det går inte att konfigurera en volvo till fabriksinställningar, fins inget sådant överhuvudtaget. Det du kan göra är att resetta sensus connect då det hänger sig, vilket det har en förmåga att göra när man kör bla Tunein. Bilen i sig har inget defaultläge att återgå till.

Ok Hur gör man det?
av oldtimersmc
Cox skrev:Sensus finns inte på en MY 10, har du vida ? Och kollat efter felkoder ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skall kolla ev koder har dock ej vida men nu så får jag nog rycka tummen, dra på mig "ryssmössan" och vända näsan mot öster de e de enda som kränger vida för win 10.
av Cox
Oki ! Annars får du ta härken upp till härnta och uppleva barndomsminnen, läsa ut koder här o ta en bira

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av oldtimersmc
Skulle vara oförglömligt :D
Såg tidigare i tråden att alla i 3:länen inte håller samma klass, måste vara inflyttad :wink:
av oldtimersmc
Kan tillägga att även all övrig info i displayen till den högra mätaren är borta ex momentan förbrukning alla funktioner som man normalt kan nå via vredet på spaken endast press info funkar så någon form av "bas" setup handlar det om naken programvara utan ad on.

Klockan ringer 0540 så nu blir det sängen...
av andersuw
Derank skrev:Det går inte att konfigurera en volvo till fabriksinställningar, fins inget sådant överhuvudtaget. Det du kan göra är att resetta sensus connect då det hänger sig, vilket det har en förmåga att göra när man kör bla Tunein. Bilen i sig har inget defaultläge att återgå till.
Citat ur manualen för Sensus Connect, MY -15, menyer under inställningar, s. 16:

"Återställ till fabriksinställningar – all användardata nollställs och alla inställningar i samtliga menyer får ursprunglig fabriksinställning."

Jag har själv med framgång använt denna möjlighet flera gånger på min MY -15 sedan navigatorn hängt sig i så måtto att den vägrat låta mig mata in nya POIer.

Eftersom det inte verkar finnas något motsvarande på äldre årsmodeller hjälper det inte OP. Men på bilar där det finns kan det vara värt att prova som en första åtgärd när mjukvaran som i detta fall beter sig onormalt. Nackdelen är förstås att man får lägga in inställningar och egna data på nytt efteråt. Jag har därför alla mina personliga inställningar prydligt noterade samt backup på datorn på de användardata jag matat in.
Användarvisningsbild
av apersson850
Sådana funktioner som färddator finns väl i alla bilar? Vad jag har hört är det bara en konfiguration som talar om ifall den är synlig eller ej. Under förutsättning att det är sant verkar det vara konfigurationen som blivit knasig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]