- sön 15 mar 2015, 20:56
Kollar besiktningen de här bärarmsbussningarna? Tänkte man kunde få det kollat nu när jag ska besiktiga innan Maxitrygg går ut.
Det är väl så man säger i Skåne.
Sceptic skrev:Vår 2.5FT R-Design-11 har bara gått knappt 6000 mil men nog sjutton spårar den rätt ordentligt med sommardäcken på (245/40 18 Pirelli P Zero Rosso fram, P Zero bak) när det finns spår i vägbanan. Med ContiIce (205/60 16) finns ingen som helst spårningskänslighet nu på vintern. Ska byta framdäcken när jag lägger om nu och då blir det ContiSport. Om bärarmsbussningarna på din bil är slut har jag inte en aning om men däckdimensionen påverkar definitivt.Nu har jag lagt om till sommardäck och de P Zero som låg bak har nu hamnat fram och ett par nya ContiSport bak. Måste säga att den inte alls spårar som jag kom ihåg från förra säsongen, märks knappt skillnad mot de smalare vinterdäcken.
Kollar besiktningen de här bärarmsbussningarna? Tänkte man kunde få det kollat nu när jag ska besiktiga innan Maxitrygg går ut.
S6024t skrev:ser inte helt friskt ut,men kör med bilen tills du får dom "bytade" vad det nu är,eller tills du får dom BYTTA..förstår inte varför så många skriver "bytade"
Det är väl så man säger i Skåne.
V70 2.5FT R-Design MY11 - Aut - Svart Metallic - Polestar
- By 246