Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snabbis
Vi brukar lossa handtagen, och slipa lite så blir det bra. Kan ta någon bild om det dyker upp någon mer bil med kärvande handtag ( Ja jag har det problemet på min med, men barnen löser det med att smälla igen dörrarna lite hårdare än mig så då åker dom in igen :P )
Användarvisningsbild
av NotoriousOLW
Ledsen att ta upp en gammal tråd men jag undrar vad lösningen på problemet var?

-Var nånstans slipar man? Behöver man ta loss nåt för att komma åt? I så fall vad och hur utförs åtgärden?
-Räcker det kanske att síliconspraya? Var sprayar man och i vilken omfattning?

Jag har problem på förardörren på min V70 MY08.
av Denesfay
Silikon är aldrig bra att ha på bilen någonstans. Detta förstör fullständigt för framtida lackeringar eller likn. lagningar. Du måste då gå över hela bilen med silikonborttagningsmedel. Men det är klart, byter man bil var 3e eller 4e år så blir det ju inget problem.

Mitt förarhandtag är nästan i det läget att det fastnar. Har tänkt att smörja en längre tid men det har inte blivit av.
Det säger sig nästan självt vart man ska smörja. Den ytan/delen som går emot en annan yta/del. Där ska det smörjas.
Någon kanske har någon bra instruktion på hur man t.ex demonterar handtaget och på det viset kanske man kan se vart man ska smörja?
Användarvisningsbild
av Hanzon
Nu fastnar mitt handtag igen, tredje gången jag har beställt tid hos ÅF för åtgärd.
Usel kvalité och jag hoppas nu ÅF åtgärdar felet så det inte uppstår igen.
av jmk
Jag har haft loss alla mina handtag och slipat och smörjt på min my10 men felet kommer tillbaka. Dessutom är framdörrhandtagen så tröga att folk tror den är låst när dom ska in. Har även problem med låsen i bakdörrarna och bakluckan till och från. Dålig kvallitet är bara förnamnet.
av Uninium
I höstas så fastnade handtaget på förarsidan till ibland, jag hade en burk litiumfett liggandes som jag smörjde upp med och jag har inte haft nå bekymmer sen dess.
Användarvisningsbild
av 800serien
Perra83 skrev:Jo handtagen på P2 bilarna va riktigt bra. Skönt ljud även i dörrarna.
Även P80 bilarna 850/X70 har otroligt bra handtag. X70s handtag är fantastiska, även efter 18 år. Slår dessa nya Volvo med hästlängder.

Jag förstår inte hur utvecklingen kan gå så bakåt på en så enkel? sak som handtag. Nya bilar har så allmänt plastiga handtag så man blir förvånad. Till och med de "fina" tyskarna är dåliga. Bedrövligt att de inte kan prestera bättre saker på nya bilar för halvmiljonen.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]