Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V70nnn skrev:Min granne jobbar på Volvo och har varit med och utvecklat backspeglarna. Jag har samma problem på min V70 2010. Han säger att leverantören i UK slarvade med att härda plasten i ugn efter tillverkning. Tydligen gör härdningen att mickrosprickor försvinner.

Då verkar många leverantörer glömma att härda plasten då det förekommer på mer el mindre de flesta bilmärken där ute. Och detta fenomen har ju pågått i några år, det låter mer som en skröna.
Droopy skrev:
V70nnn skrev:Min granne jobbar på Volvo och har varit med och utvecklat backspeglarna. Jag har samma problem på min V70 2010. Han säger att leverantören i UK slarvade med att härda plasten i ugn efter tillverkning. Tydligen gör härdningen att mickrosprickor försvinner.

Då verkar många leverantörer glömma att härda plasten då det förekommer på mer el mindre de flesta bilmärken där ute. Och detta fenomen har ju pågått i några år, det låter mer som en skröna.
Vanligt att en leverantör tillverkar åt flera biltillverkare, tar du Faurecia som jag känner till lite som så tillverkar de till citat "Faurecia's customers include the Volkswagen group, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat/Chrysler, Toyota and Hyundai-Kia among others".
AndS skrev:
Droopy skrev:

Vanligt att en leverantör tillverkar åt flera biltillverkare, tar du Faurecia som jag känner till lite som så tillverkar de till citat "Faurecia's customers include the Volkswagen group, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat/Chrysler, Toyota and Hyundai-Kia among others".

Det vet jag men den där tillverkaren i England har då i några års tid glömt att härda plasten, kanske dags att byta leverantör då..................
Pratade med en större Volvo-verkstad häromdagen och de återkom idag och jag får nya glas på "garantin" eftersom de knappt höll i nio månader. Förhoppningsvis håller dessa bättre men det verkar vara ett litet återkommande problem med spruckna glas.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]