- tis 09 sep 2014, 23:46
Samma på min V70II 2,5FT 2010, kommer vid 80 kmh och slutar vid 90 kmh på 6:ans växel.
Moderator: Moderatorer
tolare skrev:Samma på min V70II 2,5FT 2010, kommer vid 80 kmh och slutar vid 90 kmh på 6:ans växel.
S6024t skrev:min är knäpptyst!!?? -09 S80 FT,aut så klart..Då måste det vara fel på din bil, då den saknar denna Volvo-feature. Nä,skämt åsido. I början när jag just köpt bile tyckte jag det lät som ett kugghjulsvinande, men när jag åkte på långstyrning på semestern och kunde lyssna på ljudet så tycker jag det låter mer som ett "hydrauliskt" ljud, hur man nu ska förklara det. Verkar inte vara någon fara "hoppas jag".
Volvordesign89 skrev:Gjorde lite mer grävande i detta och sökte på lådan som sitter i min och kom fram till denna tråd, dock på engelska men en Volvo s80 t6 my07 och inlägg nr 2 i denna tråd beskriver problemet perfekt som jag hör det och har tydligen något slags "fix" för detta. Vad tror ni om hans idé?Mycket intressant läsning. Frågan är hur man ska övertyga verkstan. Man får väl det obligatoriska " har vi aldrig hört något om :roll: " .
Edit* http://forums.swedespeed.com/archive/in ... 09817.html Glömde länken...
Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]
Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]
måste kolla oem settings idag...ser på[…]