- mån 31 mar 2014, 14:34
Jag åker bärgningsbil till verkstaden vid punktering. Kör inte i sån där sprej ;)
Moderator: Moderatorer
apersson850 skrev:I min bil finns det en lite urgröpning i cellplasten som hjulverktygen ligger i, under golvet i bagagerummet, där hjulnyckeln får plats och sitter kvar. Så man vet var man har den, om man nu vill använda den.Exakt, det är ju superbra att den är på rätt ställe så tjuven som ska stjäla fälgarna hittar den snabbt :mrgreen:
Åk till en Volvo handlare där de finns Volvo original verkstad, "bevisa" att bilen är din och be dom ta hem en ny nyckel.På de gamla versionerna /McGard som tillverkare) kunde man beställa nycklar, men bara om man hade koden som följde med. Volvo noterade inte denna så det funkar inte.
kulan skrev:Problemet löst Auoto Tools i Nacka har ett riktigt bra verktyg. Tog inte mer än 15 min. Att ta bort 4 " låsbultar". "Min" Volvohandlare vänliga nog att köpa detta verktyg. Aldrig mer " låsbultar"!Jag förstår hur du känner, men samtidigt är det ju bara att hålla reda på nyckeln så uppstår inte problemet. Och uppstår problemet (med den nya bulttypen du hade) så är det ju som du nu vet relativt enkel att på en verkstad att få bort dem, inget svetsande och så. Jag gissar att man hade det skärande verktyget som är framtaget för just dom bultarna..