Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zews100
Aj då..fel av mig läste inte att det bara var en nyckel som strulade.ber så mycket om ursäkt för det.hoppas det löser sig iaf
Användarvisningsbild
av torwald
Tack för alla tips! Jag fick i dag tid på verkstad som konstaterade att det var BRÄNSLEPUMPEN! Jag var 99% säker på att det var något med min nyckel. För när mina föräldrar kom förbi i går parkerade de bredvid min bil och hade med sig min "huvudnyckel". Bilen hade fungerat felfritt i flera dager tills den kvällen då nyckeln kom i närheten av bilen. Slumpen har verkligen spelat mig ett spratt! Meken sa att det för visso var ovanligt, men att pumpen kunde ha någon form av glapp fel som gjort att den fungerat av och till. När han provade kom det hur som helst inget bränsle. 3/1-2014 skall den i alla fall bytas och tillsammans med att jag blir 9000kr fattigare kommer jag få reda på om det löste mitt problem.
Jaha, se där det ser ut som det blir rätt dyrt då att få bilen att suga i sig de dyrbara dropparna bränsle.
Osis att maskinskadeförsäkringen inte gällde längre för den hade täckt bränslepumpen.

/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
torwald skrev:Kollade med Volvia i dag och tyvärr gäller inte försäkringen då bilen rullat mer än 10.000mil.
Har du köpt bilen hos en Volvohandlare eller har trygghetsavtal gäller maskinskadeförsäkringen längre än så. :D
Användarvisningsbild
av torwald
SvenB skrev:
torwald skrev:Kollade med Volvia i dag och tyvärr gäller inte försäkringen då bilen rullat mer än 10.000mil.
Har du köpt bilen hos en Volvohandlare eller har trygghetsavtal gäller maskinskadeförsäkringen längre än så. :D
Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare. Något har jag i alla fall lärt mig ;)
torwald skrev:
SvenB skrev:
Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare. Något har jag i alla fall lärt mig ;)
Ett tips kan ju vara att när det är dags att förnya försäkringen så kolla med Folksam. Deras försäkring gäller i 8år / 15 000 mil.
Hjälper dig inte nu, men om bilen inte gått 15000 mil så kanske det kan hjälpa vid en ev framtida skada.
Användarvisningsbild
av SvenB
torwald skrev: Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare.
Hoppas du skämtar. :shock: Prata med någon högre upp i beslutsordningen.
av Droopy
SvenB skrev:
torwald skrev: Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare.
Hoppas du skämtar. :shock: Prata med någon högre upp i beslutsordningen.
Det spelar ingen roll vem han pratar med, han står inet som ägare till bilen............
Men det är ju någon i samma familj som äger den.
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]