Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallstrom
när man behövde kyla ner sig i bilen igår och startade bilen ..så startade inte kupefläkten..efter mycket pillande så var det bara att inse att den inte vill gå igång, varesig med ac eller utan ac..full eller inte full fläkt...man hör att det är något som händer..att motorns varvtal ändras av bråkdelen av en sekund

jag har en volvo v70 2.0F 2008

tänkte kolla säkringen till kupefläkten men det är visst en "no-no" del av säkringssystemet som man inte kan komma åt

ska kolla av med en felkodsläsare idag om den säger något
av Schmoyoho
kallstrom skrev:tänkte kolla säkringen till kupefläkten men det är visst en "no-no" del av säkringssystemet som man inte kan komma åt
Hur menar du? Är det inte likadant som på V70N med tre platser med säkringar: en i motorutrymmet, en i kupén och en i bagageutrymmet?

Edit: Jo, det är det. Kupéfläkten är nummer 11 i motorutrymmet och är fullt åtkomlig, däremot står det att säkringstypen "JCASE" bör bytas av verkstad.
av kallstrom
ja jag får åka bort till volvo o se om nån har tid att kolla om säkringen har gått på den idag...hoppas det inte är något "dyrt"

jag klurade ändå inte ut hur jag skulle lyfta bort översta säkrings satsen..nr 11 sitter ju i den undre..kan någon berätta HUR man lyfter bort översta raden? :)
Användarvisningsbild
av Perc
Har du en 2.0F har du skrivit i fel avdelning. Det är inte en V70N du har. :)
av kallstrom
ja jag ser det nu..sorry..moderatorn kan gärna flytta tråden :)

jag har nu fått veta att det är kupefläkten som kärvar och behöver bytas..jag bytte på min 850..fanns finfina beskrivningar hur man gjorde och vart man kunde hitta passande bosch fläkt..finns det till v70 2.0F med måhända så länka gärna
Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]