- fre 09 maj 2014, 22:01
Alltid E85 här med! Ser bara fördelar och är inte rädd för problem heller.
Moderator: Moderatorer
jasu50 skrev:E85 fyller jag alltid tanken med....larmrapporter om 2.5FT har jag inte sett, inget heller från Volvo.Nej problemen har tydligen varit väldigt få med 2.5FT men några Volvotekniker jag pratat med har menat att om man kör mestadels kortare sträckor i stan och strax utanför (som vi oftast gör) är kanske inte etanolen att rekommendera pga att motorn inte hinner bli varm (= KAN leda till igensatta spridare). Om man däremot lät bilen sträcka ut på lite längre sträckor med någorlunda regelbundenhet skulle etanolen inte vara något problem. "Bilen går utmärkt med bägge typerna av bränsle"....vilket jag håller med om.
Så det blir E85 även i fortsättningen.

valln skrev:Varför slutade volvo med 2.5FT, dålig efterfrågan eller hållbarhet?Diesel hysterin och högförbrukning var nog de största kandidaterna till avslutet.
kitco skrev:Det är vad jag har hört också. Tråkigt då motorn, precis som många sagt, är något extra.valln skrev:Varför slutade volvo med 2.5FT, dålig efterfrågan eller hållbarhet?Diesel hysterin och högförbrukning var nog de största kandidaterna till avslutet.
Tack för lyckönskningen, det börjar[…]
Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]
Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]