- sön 04 maj 2014, 16:45
apersson850 skrev:Gedigen lista, men högsta släpvagnsvikt med B-kort för en 2,0F kan knappast vara så låg som 1000 kg för en med automatlåda. Inte ens en XC70 T6 AWD har tjänstevikt på 2500 kg, så det har knappast en V70 2,0F heller. Hittar inte data just nu, men skulle tro på ungefär 1300 kg.Precis som Bilnörden gjorde så letade även jag upp 2,0f på Blocket och sökte på Transportstyrelsens sida och fick upp samma uppgifter som Bilnörden hittat så det verkar stämma, det som skiljer är vikten med B-kort där det listas 1290kg men det är väl ganska ointressant egentligen när max släpvikt är 1000kg. :)
regeeN skrev:"T5Jodå den kom MY11, ska tydligen gå ganska bra men finns inte så våldsamt många på begmarknaden. Har fakiskt sneglat mot den nu när det är dags för bilbyte. :)
MY11
Motor: B4204T7, 4-cyl, cylvolym: 1999, singelturbo"
Från V70-listan. Men inte fanns det väl någon fyrcylindrig T5:a före 2014-ish?
Edit: var kan man hitta spec:ar för 00-talsbilar? Typ V70N, S80/S60 och så...
Dpblad skrev:Saknar min spec: XC70 D4 FWD MY14 D5204T3 (samma som MY13 tror jag)Dock är den inte listad i varken specarna eller MY14-broschyren, antar att den fanns fram till VEA släpptes. Lägger till den och hänvisar till MY13s specar, tack för infon. :)
Rådlös skrev:En fundering om flexifuelbilarna. Är det siffrorna för E85 eller bensin när det gäller bränsleförbrukning? Det har tidigare varit si och så med detta. Även utsläppen när det gäller CO2.Om du kikar i listan så ser du att det även står FFV för endel av flexifuelbilarna så Volvo redovisar både bensin och etanolförbrukning. :)
Numera har dom ändrat på detta sedan några år. Då står det för FFV-bilar: Bränsle etanol. Kan även köras på bensin. Sedan står förbrukningssiffror och utsläppsreduceringen för etanol.
Hur har Volvo gjort i detta fallet?
- By Raktidiket