Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Backkamera inklusive montering kostade knappt 10000 kronor när jag köpte min XC70 för två år sedan.
Det är lite bökigt för det ska förläggas en videokabel hela vägen genom bilen upp bakom displayen i instrumentpanelen, och så ska mittkonsollen demonteras för att få i knappen som det står CAM på. Nöjer man sig med svart blindknapp blir det enklare.

Håltagningen i bakluckan är inte så farlig, för luckan är i plast.
takk for svar.
Kamera med montering her i Norge, koster ca 14 000 kr før rabatt, bestilte kamerasatsen i dag, og måtte betale 7200 for den inkl 15 % rabatt
Så tenker jeg at jeg muligens får montert kameraet i Sverige, om jeg finner noen volvo verksteder med mulighet, men tenker også å gjøre dette selv
Største faren er jo egentlig å ødelegge deksel og klips

Det med servoen er jeg glad for å høre, da jeg syntes den V70en jeg lånte var veldig god på rattet, og hadde strengt tatt ikke behovet for selv justere tyngden
Da var ryggekamera montert. Tok meg ca 2 timer. 3 klips ble ødelagt, men ingen stor fare. Knappen i midtkonsollen bikket jeg bare ut med en liten flat mejsel, og trykket på plass den nye. Gjorde mao. ikke slik det stod i boken. Så i morgen er det inn å programmere :)

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]