Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dogfight
joel80 skrev:Väntar på bilder.. funderade också på black edition när jag beställde min D3a... men det blev en vit Dynamic edition. Hade en svart v50 tidigare om behövde variation. Har haft min sen 3e januari nu och har fortfarande kvar nybilskänslan. :) Blev det nån extrautrustning? Kan säga att mitt bästa tillval är nog VOC! Underbart med värmare via appen och då det eller firmabil är det fantastiskt praktiskt med körjournalen!
Jodå blev lite :-) Premium Sound + Sub, Fast drag och nivåreglering bak. Skall gå ställa motståndet på styrningen nånstans som jag inte hittat ännu. herrgårdsvagnspaket 2 tror jag det var, mörkare rutor bak + laminerat glas, Bensinvärmare + Elektrisk värmare med Batteriladdare. VOC givetvis för o styra värmaren. plus en del till som jag inte kommer på just nu ;-)
Tar en stund o vänja sig vid mittkonsolen och inställningarna till bilen i skärmen.
Dogfight
Användarvisningsbild
av joel80
Förbrukningsstatistiken i sensus är sjukt beroendeframkallande. Jag sitter och stirrar på den mest hela tiden när jag kör.. Har nog sänkt min medelhastighet med 10-15km/h på motorväg för att få ner förbrukningen den där extra dl. :)
Det är tydligen rätt stor skillnad på att alltid ligga i 125km/h till att puttra fram i ca 110km/h... Får se när tråkigheten i att köra sakta tar över mitt beroende av att pressa förbrukningen... än så länge vinner dom där jävla staplarna! :)

Kan man förresten tidsstyra elektriska värmaren i bilen på något vis eller är den igång så fort man sätter i sladden?
Användarvisningsbild
av joel80
Mja, då måste jag komma ihåg att ställa in den varje gång jag går ur bilen. Jag hade hoppats att man kunde ställa in det i VOC på samma sätt som man ställer in dieselvärmaren.
Kanske en framtida uppdatering. :)
Användarvisningsbild
av Dogfight
Fick förresten erbjudande att köpa till Polestar trim till min T4. Kostar 9200 och då får man 200 hp istället för 180.
Dogfight
av perhall
MattiasD skrev:Är det så illa? Jag vet att bilsäljare lobbar hårt för dieselbilar (därav dieselboomen) men jag trodde inte att det var så illa att de också lobbade för bensin, i de fall då motorn också finns i bränsle flexibelt utförande. Men det märkligaste är ju att folk verkar svälja allt utan att ifrågasätta.
Kollade bilhandlarlistan och det skiljer alltså -10000 för etanol jfr. m motsvarande bensinmotor utom i ett fall då det skilde -8000... tyvärr... /PH
av perhall
Dogfight skrev:Fick förresten erbjudande att köpa till Polestar trim till min T4. Kostar 9200 och då får man 200 hp istället för 180.
Dogfight
Tycker det låter som en rätt dålig affär... tror det gör mer skillnad i en bil som inte från början har så hög litereffekt../PH
Användarvisningsbild
av Perra83
Grattis till nya bilen!!

RICA ger inte heller någon ögonbrynshöjande effekt. 200hk 304Nm 7900kr. Vridmomentet kommer rätt tidigt 2300rpm helt okej för en liten bensinare.

Fint med lite utrustning. Ser även keyless och PDC fram plus allt annat.
Vad kan en sådan bil bli att kosta vid uthämtning med alla rabatter mm. ???
Användarvisningsbild
av Dogfight
Perra83 skrev:Grattis till nya bilen!!

RICA ger inte heller någon ögonbrynshöjande effekt. 200hk 304Nm 7900kr. Vridmomentet kommer rätt tidigt 2300rpm helt okej för en liten bensinare.

Fint med lite utrustning. Ser även keyless och PDC fram plus allt annat.
Vad kan en sådan bil bli att kosta vid uthämtning med alla rabatter mm. ???
Tackar.

Var för högt pris för Polestar och då Ändrades effekten till 200 hp och 285 Nm i vrid men det kommer senare från 1600-5000 rpm till 2000-4250 rpm. Jag e en sån som kör på vridet mest så det e viktigt för mig och att det kommer tidigt. får nöja mig med vad jag har förbrukningen verkar ok de 40 första milen iallafall har legat på snitt enligt mätaren på 0.68 liter milen. verkar helt ok.

Enligt försäljaren var värdet på bilen 435kkr men var Volvia som köpte bilen så de gav mindre än så. Har ett papper på att värdet de köpte den för var ca 368kkr så ligger däremellan gissar jag ;-)
Är dock inte nöjd med toningen av bakrutorna e alldeles för dålig så blir väl tvungen o kosta på mig toningsfilm på bakrutorna så det blir så mörkt jag vill ha dem. Och de glömde sätta dit glasögonfodral för solglasögon istället för handtag på förarplatsen. E inte dyrt eller besvärligt o byta ut själv så får väl göra det.
Stereon låter helt underbart i denna o gissar att den låter ännu bättre om ett tag då den spelats in ordentligt. Låter bättre än den i min V50 MY12
Dogfight
Användarvisningsbild
av Dogfight
perhall skrev:
MattiasD skrev:Är det så illa? Jag vet att bilsäljare lobbar hårt för dieselbilar (därav dieselboomen) men jag trodde inte att det var så illa att de också lobbade för bensin, i de fall då motorn också finns i bränsle flexibelt utförande. Men det märkligaste är ju att folk verkar svälja allt utan att ifrågasätta.
Kollade bilhandlarlistan och det skiljer alltså -10000 för etanol jfr. m motsvarande bensinmotor utom i ett fall då det skilde -8000... tyvärr... /PH
I mitt fall var det inget jag funderade på då T4F inte fanns i Black Edition bara T4
Dogfight

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]